یک قتل و ۴تجاوز در پرونده زورگیران خشن



نتایج تازه‌ترین بازجویی‌ها از اعضای باند زورگیران خشن پایتخت که زنان و دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار کرده و اموال‌شان را سرقت می‌کردند نشان می‌دهد آنها تاکنون یک زن را به قتل رسانده و به 4زن دیگر تجاوز کرده‌اند. 

 به گزارش همشهری؛اعضای این باند مخوف که 3پسر جوان هستند با پرسه‌زدن در خیابان‌های شهر وانمود می‌کردند مسافرکش هستند. یکی راننده بود، دومی کنارش می‌نشست و سومین نفر هم در حالی‌ که روی صندلی عقب خودش را به خواب زده بود وانمود می‌کرد مسافر است.

 

آنها اغلب زنان و دختران جوان را که تنها بودند به‌عنوان مسافر سوار خودرویشان می‌کردند و در ادامه او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بعد از سرقت اموال باارزشش مثل جواهرات، پول و گوشی موبایل، او را از ماشین بیرون انداخته و فرار می‌کردند. درست مثل زنی که 12شهریور امسال در شهرک غرب چنین بلایی بر سرش آمد. آن روز چند عابر این صحنه هولناک را دیدند. پیکر نیمه‌جان زنی جوان از یک پراید در حال حرکت به بیرون پرتاب شد. سر زن خون‌آلود بود و به‌شدت مجروح شده بود. وقتی عابران بالای سرش رفتند، گفت زورگیران این بلا را به سرش آورده‌اند.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

او که به‌سختی می‌توانست صحبت کند گفت که چنددقیقه قبل به‌عنوان مسافر سوار پرایدی شده اما 3مرد که داخل خودرو بودند او را به‌شدت کتک زده و اموالش را سرقت کرده و درنهایت او را از خودرو بیرون انداخته‌اند.

 

زن جوان شرایط وخیمی داشت. به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

 

در تعقیب زورگیران خشن

به‌دنبال مرگ زن جوان پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و بازپرس رحیم دشتبان دستور انجام تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. گزارش اولیه پزشکی قانونی درخصوص علت فوت زن جوان نشان می‌داد که او به‌دلیل سکته قلبی ناشی از شوک سرقت و پرت‌شدن از خودرو جانش را از دست داده است.

 

از سوی دیگر مأموران پلیس پی ‌بردند که عاملان این حادثه زورگیران خشنی هستند که به شکل سریالی دست به سرقت از زنان و دختران جوان می‌زنند و به‌احتمال زیاد تاکنون افراد زیادی را به دام انداخته باشند. هنوز ابعاد سرقت‌های خشن اعضای این باند برای مأموران مشخص نشده بود اما شواهد نشان می‌داد آنها در سرقت‌هایشان از خشونت استفاده کرده و گاهی نیز به طعمه‌هایشان تعرض می‌کنند.

 

با وجود اینکه زورگیران تلاش کرده بودند ردی از خود به‌جا نگذارند اما چند هفته بعد مأموران به اطلاعاتی درباره یکی از آنها دست پیدا کردند. او پسری 17ساله بود که به‌شکل غافلگیرانه‌ای از سوی پلیس دستگیر شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد که با همدستی 2نفر از دوستانش در چندین فقره زورگیری از زنان و دختران جوان دست دارد. آنطور که او می‌گفت آنها در مدت کوتاهی موفق به زورگیری از دست‌کم 20زن و دختر جوان شده بودند.

 

دستگیری هنگام زورگیری

اطلاعاتی که مأموران درباره سرقت‌های اعضای این باند به‌دست آورده بودند، نشان می‌داد آنها برای زورگیری، از خودروهای مسروقه استفاده می‌کنند. متهم دستگیرشده در اعترافاتش گفت که آنها ابتدا به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو می‌شدند و سپس با تهدید، راننده را از خودرو پیاده و آن‌ را سرقت می‌کردند.

 

آنها سپس با خودروی سرقتی به زورگیری می‌رفتند و نقشه‌هایشان را عملی می‌کردند. با وجود دستگیری یکی از اعضای این باند اما 2متهم دیگر که نفرات اصلی این باند بودند همچنان فراری بودند. در این شرایط بود که گشت‌زنی‌های مأموران در محدوده‌ای که ممکن بود زورگیران در آنجا طعمه‌هایشان را شکار کنند افزایش یافت تا اینکه گروهی از مأموران با یک خودروی سرقتی مواجه شدند. 2مرد جوان و یک زن سوار این خودرو بودند و استعلام خودرو نشان می‌داد که چند روز قبل سرقت شده است.

 

آنها از دور در حال بررسی خودرو بودند که ناگهان متوجه شدند زن جوان با دست به شیشه خودرو می‌کوبد. او در خودرو گرفتار شده بود و کمک می‌خواست. مأموران با دیدن این صحنه حتم پیدا کرده بودند که آنها همان زورگیران تحت تعقیب هستند که زنی را به دام انداخته‌اند. در این شرایط به آنها دستور ایست دادند اما وقتی زورگیران فرار کردند، تعقیب و گریز آغاز شد. زورگیران که سر بزنگاه از سوی پلیس شناسایی شده بودند می‌خواستند به هر قیمتی که شده فرار کنند. با وجود این مأموران به تعقیب آنها ادامه دادند تا اینکه خودروی زورگیران متوقف شد و یکی از آنها توانست فرار کند اما دومین نفر دستگیر شد و زن جوان از دستشان نجات پیدا کرد.

 

جزئیات تجاوز به 4زن

با انتقال دومین عضو از این باند زورگیری به پلیس آگاهی، وی به ‌دست‌داشتن در زورگیری مرگبار از زن جوان اعتراف کرد و علاوه بر آن اعتراف کرد که آنها برخی طعمه‌هایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

 

او که 18سال دارد در اعترافاتش گفت: من برای کار به تهران آمده بودم و مدتی هم در بازار کار می‌کردم اما چون سواد نداشتم بعد از 3‌ماه اخراج شدم. مدتی بعد در یک سفره‌خانه با 2همدستم که سابقه‌دار هستند آشنا شدم و از آن به بعد زورگیری‌هایمان شروع شد.

 

او ادامه داد: ابتدا 3نفری به‌عنوان مسافر سوار خودروها می‌شدیم و با تهدید راننده را پیاده می‌کردیم، بعد برای زورگیری در پوشش مسافرکش به خیابان‌های غرب تهران می‌رفتیم و بعد از چند روز سرقت، خودرو را رها می‌کردیم و مدتی بعد خودروی دیگری می‌دزدیدیم و به همین ترتیب سرقت‌هایمان ادامه پیدا می‌کرد. این عضو باند زورگیری درباره مرگ زن جوان گفت: وقتی زن جوان را سوار خودرو کردیم و می‌خواستیم اموالش را سرقت کنیم، او خیلی ترسیده بود. قصد ما فقط سرقت بود و بعد از آن هم او را از خودرو بیرون انداختیم و فرار کردیم.

 

آنطور که متهم می‌گفت آنها در چند مورد نیز طعمه‌شان را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. او گفت: در 4مورد بعد از سوارکردن زنان و دختران جوان به‌عنوان مسافر، همدستم که فراری است به آنها تجاوز کرد و بعد از سرقت پول و گوشی‌شان آنها را رها کردیم، اما باور کنید و من همدست دیگرم در ماجرای تجاوز دخالتی نداشتیم و همدست فراری‌ام دست به این کار می‌زد.

 

با وجود انکارهای این متهم درباره تجاوز اما تاکنون 4زن جوان او و متهم فراری را به‌عنوان متجاوز شناسایی کرده‌اند و تحقیقات برای دستگیری متهم فراری همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------