کلاهبرداری میلیاردی در پوشش صرافی آنلاین



فردی که با پوشش صرافی آنلاین بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد. 

به گزارش شرق، شخصی چندی قبل در پلیس فتای پایتخت حاضر شد و عنوان کرد: قصد انتقال مبالغی به حساب فردی در یک کشور خارجی را داشتم، اما پس از واریز وجه متوجه کلاهبرداری شدم.

 

شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را داشتم و در این خصوص در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با فردی ناشناس که خود را مالک یک صرافی آنلاین بزرگ معرفی می‌کرد، آشنا شدم. مقرر شد مبلغ دو میلیارد ریال برای او واریز کنم و در کشور مقصد وجه را برایم حواله کند، اما پس از واریز وجه، دیگر پاسخی از او دریافت نکردم.

 

افسران سایبری پلیس فتای تهران بزرگ بعد از شنیدن اظهارات شاکی، رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند و متوجه فعالیت یک مجرم اینترنتی در پوشش صرافی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی شدند و با اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی، موفق به شناسایی مجرم شدند و با اقدام فنی هویت او برای پلیس آشکار شد. کارشناسان پلیس فتای پایتخت، این شیاد سایبری را پس از تشریفات قضائی در اقدامی پلیسی در یکی از شهرهای حاشیه تهران دستگیر و به‌همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل کردند.

 

متهم ابتدا قصد گمراه‌کردن پلیس را داشت، اما درنهایت در مواجهه با ادله جمع‌آوری‌شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با جعل هویت یک صراف آنلاین و با تبلیغات گسترده، اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌کردم. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات مالی حتما از مجوزهای لازم انجام‌دهنده اطمینان حاصل کنید و به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل‌و‌انتقال‌های خود را از‌طریق بانک‌ها، مؤسسات مالی اعتباری یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------