کلاهبرداری 13‌میلیاردی در پوشش روزنامه‌فروش



اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که در پوشش فروش روزنامه در یک دکه اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی 200 نفر از شهروندان کرده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند. این افراد با این شگرد توانسته بودند 13 میلیارد ریال به چنگ بیاورند.

تعدادی از شهروندان در چند روز گذشته به پلیس فتای استان البرز مراجعه و اعلام کردند در‌حالی‌که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان صورت گرفته و معلوم نیست چه کسی و با چه روشی این کار را انجام داده است.

 

پس از طرح این شکایات بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد برداشت از حساب مال‌باختگان به‌صورت اینترنتی نبوده بلکه به‌صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز از کارت این افراد خرید طلا در استان‌های مختلف صورت گرفته است. به‌این‌ترتیب شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال‌باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد همه مال‌باختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه در منطقه مرکزی کرج اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی‌شان کپی شده است. 

 

مأموران در گام بعدی با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و سپس با زیر نظر قراردادن این فرد پی بردند او به همراه یک نفر از همدستانش برای مدتی کوتاه یک دکه را در شهر کرج اجاره کرده و آن دو پس از کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان، دکه را تحویل داده و فراری شده‌اند. مخفیگاه متهمان در شهرهای فردیس و ملارد با انجام اقدامات تخصصی شناسایی شد. سپس مأموران با هماهنگی مقام قضائی در دو عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها یک دستگاه اسکیمر و 200 کارت بانکی کپی‌برداری‌شده کشف کردند.

 

وقتی تحقیق از متهمان آغاز شد، کارآگاهان پی بردند متهم اصلی پرونده اخیرا به‌دلیل کلاهبرداری اسکیمری دستگیر و روانه زندان شده بود، اما با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شده و مجددا به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته است. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه ارزش کلاهبرداری این باند حدود 13 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی مال‌باختگان این پرونده ادامه دارد. سردار محمدیان از شهروندان درخواست کرد حین خرید به‌هیچ‌وجه رمز کارت بانکی‌شان را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند تا از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها جلوگیری شود.

 

 شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------