روایتی تلخ از فوت ‌۳ سرنشین خودروی گرفتار در برف و کولاک /‌ خانواده‌ای که چشم به راه مدیریت بحران‌ جان دادند



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
سه نفر از سرنشینان خودرو گرفتار در برف و کولاک شدید شب گذشته کمربندی دامغان جان خود را از دست دادند. 

به گزارش تسنیم از سمنان، بارش برف و کولاک و وزش باد شدید از روز گذشته سبب مسدود شدن چندین محور در استان سمنان شده است و این موضوع مشکلات و خسارت‌های فراوانی را به بار آورده است.

 

معطل ماندن حدود 12 ساعته مسافران عبوری در مسیر مشهد-تهران واقع در کمربندی شهر دامغان که کمتر از 10 کیلومتر با این شهر فاصله داشتند؛ روایت تلخی است که متأسفانه گویا واقعیت دارد.

 

اینکه فرمانداری دامغان دقیقاً برای مدیریت این بحران چه اقدامی انجام داد؛ موضوعی است که باید در فرصت مناسب آن به صورت مفصل مورد بررسی قرار گیرد؛ اما ظاهراً حوادث تخلی بحران دیشب، بسیار بسیار از آن است که بتوان در یک خبر یا گزارش به آن پرداخت.

 

اینکه چرا یک شب تا صبح امدادرسانی به مسافران گرفتار در یکی از اصلی‌ترین شریان‌های جاده‌ای کشور انجام نشد و دست آخر این نیروهای سپاه، بسیج و ارتش بودند که به کمک مردم گرفتار آمدند به جای خود؛ اما سوال اینجاست که چه کسی پاسخگوی اتفاقات تخلی است که برای این مسافران افتاده است؟ اتفاقاتی که اگر پای صحبت‌های هر یک از این مسافران بنشینید؛ بیشتر به عمق آن پس می‌برید.

 

یکی از این حوادث تلخ شب گذشته حادثه‌ای است که در کمربندی دامغان رخ داده و منجر به فوت سه نفر از سرنشینان یک خودرو از جمله یک زن میان‌سال، یک مرد جوان 26 ساله و یک کودک پنج‌ساله شده است.

 

پلاک خودرو مربوط به اهواز است و این خودرو در محور کمربندی دامغان در حال تردد بوده است که در برف و کولاک شدید گرفتار می‌شود.

 

آن گونه که مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان در مورد وقوع این حادثه گفت؛ این خودرو با تلاش نیروهای سپاه پاسداران و بسیج که جهت امدادرسانی به مسافران اعزام شده بودند؛ در وضعیت روشن شناسایی شد.

 

فرماندار دامغان این را هم اضافه کرده که پس از شکستن شیشه اتومبیل و انتقال سرنشینان به بیمارستان دامغان، متأسفانه تلاش پزشکان و کادر درمان مؤثر واقع نشده و هر سه سرنشین این خودرو فوت کردند.

 

بر اساس آنچه گفته شده علت وقوع این حادثه دردناک در دست بررسی است؛ اما شواهد و مستندات گواه آن است که یکی از علل اصلی وقوع این حادثه تلخ و حوادثی مشابه علیرغم ضعف مدیریت بحران، کندی امدادرسانی و خدمات‌رسانی به درراه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک و دیگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

 

اگر سرعت عمل نیروهای سپاه و بسیج استان سمنان شب گذشته برای امدادرسانی به درراه ماندگان در محورهای مواصلاتی این استان نبود، معلوم نبود آمار فوت‌شدگان به چه میزان بود.

 

این سؤال در ذهن اذهان باقی می‌ماند که آیا وقت آن نرسیده است که تغییری در مدیریت بحران کشور و استان‌ها رخ دهد و متخصصان و افراد کاربلد و متبحر جایگزین مدیران فعلی شوند؟

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------