آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

سارقان میلیاردی منازل به دام افتادند



اعضای باند سه‌نفره سارقان منزل که با دستبرد به شش خانه حدود 40 میلیارد ریال سرقت کرده بودند، دستگیر شدند

به گزارش شرق چندی‌قبل پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به کلانتری 106 نامجو به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. مال‌باخته اعلام کرد: دهم اسفندماه از منزلم اموالی شامل مدارک، چک، طلاجات، لوازم آنتیک، به ارزش 10 میلیارد ریال به سرقت رفت.

تحقیقات محلی از صحنه جرم انجام و مشخص شد سارقان سه نفر بودند و از طریق پنجره وارد منزل شاکی شده و اموال او را سرقت کرده‌اند.

 

در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، چهره سارقان شناسایی شد. پس از آن تجسس‌ها ادامه یافت تا اینکه مأموران کلانتری 109 بهارستان در اجرای طرح‌های امنیت محله‌محور موفق شدند‌ سارقی را حین فروش اموال مسروقه دستگیر کنند. در بررسی‌های پلیسی‌ مشخص شد مدارک متعلق به شاکی پرونده سرقت از منزل در اختیار او قرار دارد.

 

مأموران کلانتری بهارستان متهم را تحویل پایگاه سوم پلیس آگاهی دادند و سارق که در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود، در‌نهایت با تطبیق چهره‌اش با تصاویر به‌دست‌آمده از سارقان به‌ناچار به سرقت از منزل شاکی با همکاری دو همدستش اعتراف کرد.

 

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه و پاتوق سایر سارقان، موفق شدند با چندین روز تعقیب و مراقبت هر دو متهم را در دو عملیات مستقل دستگیر کنند و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پلیس آگاهی انتقال دهند.

 

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان به شش فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریال اموال سرقتی را 40 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. او خاطرنشان کرد: تاکنون تمام مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و هر سه متهم با قرار صادره برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی و کشف اموال مسروقه در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

 

در همین حال سارقی که به چهار خانه دستبرد زده است، به دام افتاد و تحقیقات از او در جریان است.

 

بیست‌و‌سوم اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از طریق کلانتری 130 نازی‌آباد به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. مال‌باخته که زنی تبعه افغانستان است، اظهار کرد: ششم اسفندماه چند‌ساعتی منزل را ترک کردم و هنگام مراجعت متوجه شدم منزلم به هم ریخته و سارق یا سارقان بدون تخریب چند گرم طلا، وجه نقد و ساعت مچی، گردنبند نقره و گوشی تلفن همراه جمعا به ارزش 250 میلیون ریال را به سرقت برده‌اند. کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل ابتدا با حضور در محل سرقت نسبت به بررسی دقیق صحنه جرم و پایش جغرافیای وقوع سرقت اقدام کردند. نتیجه این اقدامات منجر به کشف سرنخ‌های متعدد و رد‌پای سارق شد. ادله به‌دست‌آمده گویای این بود که یکی از همسایه‌ها در این سرقت نقش داشته است.

 

در ادامه تمامی ادله‌های به‌دست‌آمده در کنار هم قرار گرفت و هویت سارق را برای کارآگاهان هویدا کرد و مشخص شد همسایه طبقه چهارم اموال شاکی را سرقت کرده است.

متهم با هماهنگی قضائی دستگیر شد و لب به اعتراف گشود. او درباره نحوه سرقت گفت: در مراجعه به منزل شاکی برای نشتی شیر آب متوجه اموال وی و محل‌های مخفی‌کردن آنها شده بودم. در یکی از روزهای قبل از سرقت متوجه شدم مال‌باخته کلید خود را روی در جا گذاشته است، بلافاصله به کلیدسازی محل مراجعه کردم و از روی آن کلید یدکی ساختم و منتظر فرصتی مناسب بودم که در روز سرقت متوجه شدم مال‌باخته در منزل نیست؛ بنابراین به خانه او مراجعه کردم و با اندکی جست‌وجو اموال وی را به سرقت بردم.

 

سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم به سه فقره سرقت دیگر در سال گذشته معترف شده است، خاطر‌نشان کرد: همه اموال مکشوفه به مال‌باخته مسترد شد و متهم با دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------