40 زورگیری خشن در پوشش مسافرکش



اعضای باندی که در پوشش مسافرکش از 40 نفر زورگیری خشن انجام داده بودند، دستگیر شدند. تحقیقات برای دستگیری اعضای این شبکه از زمانی آغاز شد که چند شکایت مشابه مبنی بر زورگیری در پوشش مسافرکش مطرح شد. یکی از مال‌باختگان گفت: از میدان آزادی به مقصد سعادت‌آباد سوار خودروی متهمان شدم.

 

بعد از طی مسافتی یکی از آنها با تهدید اسلحه سر مرا زیر صندلی برد و به‌شدت کتکم زد، بعد با تهدید رمز کارتم را گرفت و با آن خرید کردند. دزدان بعد از سرقت 35 میلیون تومان از حسابم و دو گوشی تلفن‌همراهم مرا در محلی خلوت در شهریار رها کردند. مال‌باخته دیگری نیز همین توضیحات را داد و گفت: به ‌گمان اینکه راننده پراید مسافرکش است سوار خودرو شدم اما سرنشینان آن با سلاح مرا تهدید و وادارم کردند هرچه همراهم دارم به آنها بدهم.

 

من هم از ترس جانم تسلیم شدم. سپس سارقان من را از خودرو بیرون انداختند و رها کردند. یکی دیگر از مال‌باختگان هم گفت: مقابل خانه منتظر رسیدن اسنپ بودم که یکی از متهمان اسلحه را روی شقیقه‌ام گذاشت و با تهدید گوشی‌ام را گرفت و گریخت. در جریان تحقیقات مشخص شد متهمان از دو دستگاه خودروی پراید و پژو 405 برای زورگیری‌های مسلحانه خود استفاده می‌کنند. ردیابی‌ این اتومبیل‌ها فاش کرد آنها مسروقه هستند.

 

بررسی‌ها نشان داد متهمان بعد از اینکه طعمه‌های خود را سوار می‌کنند به حاشیه غرب استان تهران می‌برند و با اعمال خشونت نقشه خود را به اجرا می‌گذارند. در نهایت با سرنخ‌هایی که به دست آمد اعضای این باند شناسایی شدند. سردار کیوان ظهیری، رئیس‌پلیس غرب استان تهران گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردیابی‌هایی، اعضای این باند خشن را شناسایی کردند. با توجه به اینکه آنها مسلح بودند باید عملیات غافلگیرانه انجام می‌شد تا فرصت استفاده از اسلحه را نداشته باشند. کارآگاهان در عملیاتی ضربتی پنج عضو این باند را دستگیر کردند که مال‌باختگان آنها را شناسایی کردند.

 

وی افزود: تاکنون بیش از 40 مال‌باخته از اعضای این باند شکایت کرده‌اند که تحقیقات برای کشف دیگر جرائم اعضای این باند ادامه دارد. این در حالی است که در تحقیقات پلیسی معلوم شد متهمان با پول‌هایی که از راه سرقت به دست آورده بودند برای خود خدمتکار استخدام کرده بودند تا کارهایشان را انجام بدهد.

 

این فرد به رکنا گفت: من زحمتکش هستم. به خانه سارقان می‌رفتم و آنجا را تمیز و برایشان غذا درست می‌کردم و برای هر روز کار 50 هزار تومان می‌گرفتم. البته نمی‌دانستم آنها دزد هستند. وقتی من در خانه بودم، آنها بیرون بودند. معمولا سه یا چهار روز به خانه این افراد می‌رفتم. باور کنید من فقط زحمتکش آنها بودم و نقشی در سرقتشان نداشتم. بنا بر این گزارش پلیس اکنون در تلاش است تا پرونده اعضای این باند زورگیری را کامل کند و برای پیگیری قضائی به دادسرا بفرستد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------