اختلاف عموزاده‌ها رنگ خون گرفت



پرونده چند پسرعمو که به‌دلیل اختلافاتی مرتب علیه یکدیگر مرتکب جرم می‌شوند، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که متهمان و شاکی توطئه‌ای را که علیه همدیگر کرده بودند، لو دادند.

به گزارش شرق، جوان شاکی که اشکان نام دارد، با اصابت 34 گلوله زخمی و به بیمارستان منتقل شده بود، اما به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافت. بر‌اساس مدارک موجود در پرونده، دو سال قبل جوانی به بیمارستانی در ورامین منتقل شد که به‌دلیل اصابت ده‌ها گلوله بر بدنش و خونریزی شدید، در آستانه مرگ قرار داشت.

 

او که از ناحیه پا به‌شدت زخمی شده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و معجزه‌آسا زنده ماند. پزشکان در عمل جراحی 34 پوکه گلوله را از پای اشکان بیرون آوردند. اشکان پس از بهبودی نسبی مجرم سابقه‌داری به نام سیاوش را به‌عنوان مهاجم معرفی کرد. او گفت: من و برادرهایم سال‌هاست با عموزاده‌هایمان اختلاف داریم. اختلاف ما به‌خاطر مسائل مختلف از‌جمله موضوعات مالی بود. چند سال قبل یکی از برادرزاده‌های سیاوش ربوده شد و من به‌عنوان متهم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شدم. با قرار وثیقه آزاد بودم که نیمه‌شب در حال بازگشت به خانه، سه نفر که صورت‌هایشان را پوشانده بودند، به من حمله کردند.

 

من سیاوش را از روی مشخصات ظاهری‌اش شناختم او یک‌باره به سمتم شلیک کرد و وقتی من روی زمین افتادم، او و دو همدستش با موتور فرار کردند. به‌دنبال اطلاعاتی که این مرد به پلیس داد، سیاوش بازداشت شد، اما جرمش را نپذیرفت و مدعی شد شاکی به دروغ چنین ادعایی را علیه او مطرح کرده است. سیاوش گفت: قبول دارم سال‌هاست با خانواده اشکان اختلاف دارم، اما من با وینچستر به او شلیک نکردم. او و برادرهایش مدت‌هاست با افراد دیگری نیز اختلاف دارند و احتمالا آنها به او شلیک کرده‌اند. من بی‌گناه هستم. اشکان در مواجهه حضوری با متهم او را دروغگو خواند و گفت‌: وقتی سیاوش به پایم شلیک کرد و من روی زمین افتادم، او بالای سرم ایستاد و گفت عمدی به پایم شلیک کرده، اما دفعه بعد مستقیم به سرم شلیک می‌کند و به زندگی‌ام پایان می‌دهد‌. من او را شناختم و شک ندارم او کسی است که به من شلیک کرده است.

 

در‌حالی‌که سیاوش با قرار وثیقه ۵۰۰‌میلیونی آزاد شده بود، دو عموزاده دیگر او به نام‌های طاهر و رامین نیز بازداشت شدند و پرونده‌شان برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد‌. در این میان، متهم ردیف دوم به‌‌طرز مشکوکی جان سپرد و رامین به اتهام قتل طاهر تحت بازجویی قرار گرفت.

 

جلسه رسیدگی به پرونده شلیک خونین با وینچستر دو روز پیاپی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ادامه داشت. در ابتدای جلسه اشکان گفت: من برای سیاوش و دوستانش درخواست مجازات دارم و گذشت نمی‌کنم. سپس سیاوش به دفاع پرداخت. او گفت: من چون چندین سابقه کیفری در پرونده‌ام دارم، هر بار جرمی در ورامین رخ می‌دهد بی‌دلیل بازداشت می‌شوم. اشکان مدتی قبل برادرزاده من را ربوده بود. به همین دلیل علیه او شکایت کردیم و پرونده در جریان بود، اما این موضوع هیچ ارتباطی با شلیک به اشکان ندارد و من نمی‌دانم چه کسی شبانه به او شلیک کرده است. او درباره قتل متهم ردیف دوم گفت: من در زندان بودم که متوجه شدم طاهر کشته شده است. می‌گویند یک نفر عمدی او را با ماشین زیر گرفته و رامین به همین اتهام در زندان است. سپس رامین که از زندان به دادگاه منتقل شده بود، به دفاع ایستاد و گفت: من از ماجرای شلیک به اشکان هیچ اطلاعی ندارم و بی‌دلیل پایم به این پرونده کشیده شده است. من در پرونده کشته‌شدن طاهر به‌عنوان مظنون بازداشت هستم. سپس قضات از شاهدانی که اشکان به دادگاه معرفی کرده بود، خواستند تا به تشریح آنچه دیده‌اند بپردازند.

 

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای این پرونده حکم صادر کنند

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------