سرقت های سریالی باند «سیاه و سفید»



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
اعضای باند «سیاه و سفید» که گوشی تلفن همراه زنان و دختران را سرقت می‌کردند تا هزینه مواد مخدرشان را تأمین کنند، بازداشت شدند.

به‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر سال گذشته و با شکایت دختر جوانی آغاز شد. او به مأموران گفت: تازه از محل کارم بیرون آمده بودم و داشتم با تلفن همراهم حرف می‌زدم و کنار خیابان راه می‌رفتم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین به من نزدیک شده و گوشی‌ام را قاپیدند. هردو نفرشان ماسک بهداشتی به‌صورت داشتند آنقدر شوکه شده بودم که نتوانستم هیچ عکس‌العملی نشان دهم اما تنها چیزی که در ذهنم مانده تفاوت عجیب رنگ پوست آنها بود یکی از سارقان بسیار سفید و چاق بود و دیگری پوستی تیره رنگ داشت.

 

با شکایت دختر جوان تحقیقات در رابطه با شناسایی و دستگیری سارقان ادامه یافت. اما کارآگاهان پلیس بعد از آن با شکایت‌های دیگری نیز رو به رو شدند که شاکی‌ها همه زنان و دختران جوان بودند و مشخصاتی که از سارقان ارائه می‌کردند بسیار شبیه هم بود به همین خاطر احتمال سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت.از سویی مأموران به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفته اما هیچ رد و سرنخی از آنها به‌دست نیامد و این نشان می‌داد که سارقان به‌تازگی وارد سرقت شده‌اند.

 

مشخصات سارقان و تصاویری که توسط دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها به‌دست آمده بود به کلیه واحدهای گشت پلیس  داده شد. مأموران حین گشت زنی به دو موتورسوار مشکوک شده وبا زیر نظر گرفتن آنها، زمانی که موتورسواران گوشی تلفن همراه زن جوانی را به سرقت بردند، آنها را تعقیب و بلافاصله دستگیر کردند.موتورسواران که ابتدا منکر سرقت بودند، در مواجهه با شاکی‌ها به سرقت‌های سریالی گوشی اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: با همدستم هم محلی هستیم و در بزم‌های شبانه به مواد مخدر از نوع گل اعتیاد پیدا کردیم. قبل از آن هیچ خلافی نکرده بودیم اما اعتیاد و تهیه هزینه مواد مخدر باعث شد تا به فکر سرقت و گوشی قاپی بیفتیم.

 

او ادامه داد: گوشی قاپی را قبل از عید شروع کردیم یک روز به قهوه خانه رفته بودیم که در آنجا با پسری آشنا شدیم که گوشی‌های بدون کارتن خریداری می‌کرد. به ما هم پیشنهاد داد که اگر گوشی داشته باشیم با قیمت خوب خریداری می‌کند. همین موضوع ما را بیشتر تشویق کرد که دست به سرقت بزنیم. موتوری خریداری کرده و در خیابان‌های تهران پرسه می‌زدیم و با دیدن دختر یا زنی که در حال گفت‌و‌گو با تلفنش بود گوشی را سرقت می‌کردیم.

 

بعد هم گوشی‌ها را حدود یک میلیون تومانی می‌فروختیم. ما به خاطر تفاوت رنگ پوستمان اسم باندمان را سیاه و سفید گذاشتیم.با اعتراف دو متهم جوان، به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت آنها روانه بازداشتگاه شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------