زنان تنها؛ قربانیان سارقان جنایت‌کار



پرونده‌های قتل سه زن که در ماجراهای جداگانه قربانی سارقان شده‌اند، در مراحل مختلف رسیدگی قرار دارد. در دو پرونده عاملان جنایت هنوز شناسایی نشده‌اند و پلیس در جست‌وجوی ردی از آنهاست و در پرونده سوم متهم این روزها در زندان در انتظار جلسه محاکمه به‌ سر می‌برد.

ساعت 10:40 روز پنجشنبه گذشته به پلیس جنایی استان لرستان خبر دادند زنی 63ساله به قتل رسیده است. این زن که ساکن یکی از روستاهای شهرستان پلدختر بود با شوهرش زندگی می‌کرد اما زمانی‌ که همسرش به خارج از خانه رفته و او در منزل تنها بود، فرد یا افرادی وارد آنجا شده و زن مسن را از پا درآورده بودند. وقتی کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند مشخص شد این زن هدف ضربات چاقو قرار گرفته و عامل یا عاملان جنایت بعد از سرقت طلاهای او متواری شده‌اند.

 

جسد مقتول بعد از جمع‌آوری سرنخ‌های اولیه به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس اکنون در تلاش است تا ردی از فرد جنایت‌کار و همدستان احتمالی او به‌ دست بیاورد. دومین جنایتی که پلیس می‌کوشد از آن رازگشایی کند، روز 27 تیر رقم خورد و زنی جوان با 10 ضربه چاقو از پا درآمد. کارآگاهان پلیس تهران وقتی از وقوع این جنایت مطلع شدند به محل حادثه رفتند و ابتدا به پرس‌وجو از برادر او پرداختند. این مرد گفت: پدر و مادر ما چند سال قبل فوت شدند.

 

از آن به بعد من و خواهرم با هم زندگی می‌کردیم. خواهر دیگرمان ازدواج کرده و سر خانه و زندگی خودش بود. خواهرم با پس‌اندازهایی که داشت چندی قبل این خانه را خرید اما چون قدیمی بود می‌خواست آن را بازسازی کند و به‌همین‌دلیل با چند نفر صحبت کرده بود و صبح امروز- روز حادثه- با یکی از این افراد قرار ملاقات داشت. او به من گفت کلید یدک خانه را هم به مرد تعمیرکار داده است.

 

تا بعدازظهر هرچه با او تماس گرفتم جواب نداد تا اینکه به خانه‌اش رسیدم. هم‌زمان با من مرد تعمیرکار نیز از راه رسید و با کلید یدک او در خانه را باز کردیم و با جسد خواهرم مواجه شدیم. کارآگاهان در بررسی‌هایی که انجام دادند فهمیدند موبایل مقتول و همچنین تعدادی از اوراق او از کیف دستی‌اش سرقت شده است. بنا بر این گزارش درحال‌حاضر تلاش‌های پلیس برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد. سومین مقتول نیز زنی تنهاست که به‌ دست سارقی آشنا به کام مرگ کشانده شد. این پرونده که کیفرخواست علیه متهم آن چند روز قبل صادر شد، بهمن سال گذشته به جریان افتاد. ماجرا از این قرار بود که مردی به پلیس تهران خبر داد عمه‌اش مفقود شده است.

 

این مرد توضیح داد: من ساکن شهر زنجان هستم اما مرتب با عمه‌ام در تماس بودم. او بچه نداشت و از زمان فوت شوهرش تنها زندگی می‌کرد اما چند روزی بود جواب تلفن را نمی‌داد، به‌همین‌دلیل نگران شدم و به تهران آمدم اما در خانه‌اش را نیز باز نکرد و احتمال می‌دهم اتفاق تلخی برای او رخ داده باشد. مأموران بعد از دریافت این شکایت به خانه زن میانسال رفتند و وقتی وارد آنجا شدند، جسد این زن را مشاهده کردند و با بررسی شواهد به این نتیجه رسیدند که او به قتل رسیده و قاتل یا قاتلان دست به سرقت زده‌اند.

 

تحقیقات کارآگاهان جنایی فاش کرد به‌تازگی مردی به نام هوشنگ که تعمیرکار خودرو است با مقتول مراوده داشت و اتومبیل این زن در اختیار او بود. این‌گونه بود که هوشنگ بازداشت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت اقرار کرد. او گفت: مقتول همسایه خانه پدری‌ام بود و من در زمان کودکی به خانه آنها رفت‌وآمد داشتم، البته این زن را فراموش کرده بودم اما او هنوز من را به یاد داشت و می‌دانست تعمیرکار ماشین هستم. او چند روز قبل من را در خیابان دید و گفت خودرواش نیاز به تعمیر دارد و آن را به من سپرد. من هم اتومبیل را تعمیر کردم و روز حادثه به خانه‌اش بردم تا تحویل بدهم. مقتول من را به داخل خانه دعوت کرد و برایم چای آورد. در یک لحظه دیدم او دسته‌ای تراول‌چک در دست دارد و می‌خواهد دستمزد من را با آنها بپردازد. برای سرقت تراول‌ها وسوسه شدم و در نهایت این زن را از پشت سر غافلگیر و با بالش خفه کردم و پول‌هایش را برداشتم.

 

این متهم که به مواد مخدر اعتیاد دارد، در ادامه گفت: من 20 سال است که شیشه و هروئین مصرف می‌کنم. زمان حادثه نیز به‌شدت خمار بودم، اما پولی برای تهیه مواد نداشتم و به‌همین‌دلیل دست به جنایت زدم. من در آن لحظات غیر از تهیه مواد به چیز دیگری فکر نمی‌کردم و در این شرایط بود که وقتی مقتول برای پذیرایی به آشپزخانه رفت، این کار را انجام دادم.

 

متهم در ادامه صحنه قتل را بازسازی کرد و سرانجام برای او به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر شد و او به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

 

شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------