جزئیات فوت مامور پلیس در عمليات تعقيب و گريز



نام پلیس جوانی که حالا تبدیل به تصویری شده است بر صفحه خبرگزاری‌ها، استوار یاسر طاهری است.

به  گزارش اعتماد؛ شانزدهم مرداد، حوالی ساعت ۹ شب قرار بود بخشی از همان گشت زنی‌های معمول کلانتری ۱۰۳ گاندی را انجام دهند که یک مورد مشکوک به نظرشان آمد. تعقیب و گریز آغاز شد، دقایقی بعد استوار یاسر طاهری غرق در خون روی آسفالت خیابان افتاده بود.

 

روابط عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روز گذشته خبر داد: استوار یاسر طاهری مامور شجاع و وظیفه‌شناس کلانتری ۱۰۳ گاندی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات شدید به مقام والای شهادت نائل شد. از لحظات جان سپردن استوار ویدیویی کوتاه، اما تاسف‌بار روی صفحه برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است که ماموران اورژانس را در حال تلاش برای بازگرداندن او به زندگی نشان می‌دهد. آنچه بر این استوار جوان کلانتری گاندی گذشت، حاصل تعقیب بی‌امان او به دنبال یک مظنون بود.

 

روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا و در توضیح حادثه نوشت: «حدود ساعت ۲۱ روز ۱۶ مرداد ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی حین گشت‌زنی در خیابان جردن متوجه رفتار‌های مشکوک فردی شدند که این شخص پس از رویت ماموران اقدام به فرار کرد و استوار یاسر طاهری، مامور گشت کلانتری ۱۰۳ گاندی، به صورت پیاده به تعقیب این فرد پرداخت.

 

فرد مذکور خود را به یک دستگاه وانت رسانده و متواری شد در همین حین استوار طاهری نیز به سرعت خودش را به قسمت بار خودروی وانت رساند و پس از طی مسافتی خودرو را متوقف کرد و با راننده خودرو درگیر شد که ناگهان همدستان این شخص با خودروی دیگری به سمت مامور پلیس تیراندازی کردند.» در این تیراندازی، دو گلوله به استوار طاهری اصابت کرد و بعد دیگر تمام تلاش‌های نیرو‌های اورژانس برای احیا بی‌ثمر ماند و در راه انتقال به بیمارستان بود که او بر اثر شدت جراحات وارده، به شهادت رسید.

 

روابط عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده که «سرنخ‌هایی از مظنونان این پرونده در دست است و تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.» چند روز پیش‌تر، یازدهم مرداد ماه بود که پیکر یکی دیگر از اعضای نیروی انتظامی پس از شهادت توسط متهم در حال انتقال، تشیع و به خاک سپرده شد. شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد سرباز بود، متولد دهه ۸۰ و اهل استان گلستان.

 

در گزارش واقعه آمده بود که صبح روز نهم مرداد، ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا حین گشت‌زنی به مرد جوانی مشکوک شدند. ماموران با استعلام پلاک موتوسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، دریافتند که موتوسیکلت سرقتی است و در ادامه این فرد بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل شد. تسنیم نوشته است: «در بررسی‌ها مشخص شد متهم دستگیر شده، پنج سابقه سرقت دارد و باتوجه به اینکه موتوسیکلت سرقتی همراهش بود به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد. ساعت

 

۳۰: ۱۳ همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری، زمانی که سرباز وظیفه متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، او مدعی شد که گرسنه است و از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند. سرباز ۱۹ ساله برای متهم ۳۴ ساله غذا تهیه کرد و دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد، اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز ۱۹ ساله زد و پا به فرار گذاشت.» سرباز شهید هم پس از انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات وارده جان داد. قاتل او ساعاتی بعد دستگیر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------