آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

یونان در آتش به روایت تصویر؛ جنگل هایی که خاکستر شد



 
  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
هفت روز است مناطق وسیعی از یونان در شعله های آتش بی تدبیری بشر نسبت به مسائل اقلیمی جهان می سوزد و این آتش سوزی بی سابقه در ۳۰ سال گذشته، جمعیت زیادی از ساکنان و گردشگران را مجبور به فرار از مناطق در معرض آتش کرده و خسارات اقتصادی-زیست محیطی زیادی را به یونان تحمیل کرده است. 

به گزارش  ایرنا، آتش سوزی ها در یونان در حالی برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد که این کشور اروپایی به دلیل شیوع کووید-۱۹، نزدیک به دو سال است صنعت گردشگری خود را به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی از دست داده، حال گرفتار بحرانی دیگر شده که پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی آن می تواند به مراتب شدید از تبعات همه گیری ویروس کرونا باشد.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

تاکنون هزارن نفر در یونان مجبور به ترک خانه های خود شده اند، زیرا مهار آتش سوزی های عظیم و چند روزه جنگل ها در این کشور همچنان بی نتیجه مانده است. گفته می شود گردشگران و مردم محلی دیروز یکشنبه با قایق از "اویا"، دومین جزیره بزرگ این کشور و مقصد مهم گردشگری یونان خارج شدند. در حال حاضر بیش از دوهزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند و گزارش ها حاکی از تخریب کامل منازل و خطوط برق در مناطق تخلیه شده است.

 

کارشناسان دلیل اصلی این آتش سوزی ها را در پی موج گرمای شدید و ثبت دمای ۴۵ درجه عنوان کرده اند که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

 

 مقامات می گویند خطر آتش سوزی بیشتر در بسیاری از مناطق از جمله آتن (پایتخت یونان) و کرت (بزرگترین جزیره این کشور) همچنان بالا است. «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان هشدار داده که کشور ممکن است با "تابستان کابوس وار" آتش سوزی های مداوم در جنگل ها روبرو شود.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

بر اساس اطلاعات سیستم آتش سوزی جنگل های اروپا، در ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۶ هزار هکتار از جنگل های یونان در آتش سوخته اند.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

روز شنبه، آتش سوزی در شمال آتن در کوه پرنیتا منجر به انتشار دود در سراسر پایتخت شد و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه هایشان کرد. درحال حاضر هم گفته می شود اگرچه شعله های آتش کاهش یافته است، اما با پیش بینی وزش باد شدید، این نگرانی وجود دارد که آتش دوباره شعله ور شود.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

تاکنون برخی کشورهای اروپایی به کمک یونان آمده اند؛ از جمله انگلیس، فرانسه، رومانی و سوئیس که آتش نشانانی را به این کشور اعزام کرده اند.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

برخی مردم محلی دولت را مسئول شرایط کنونی دانسته و می گویند باوجود آنکه مقامات از امکان آتش سوزی باخبر بودند، آمادگی لازم را نداشتند و مردم مجبورند خودشان شعله های آتش را خاموش کنند.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

یونان نهمین مقصد گردشگری در اروپا است و در پی ورود واکسن و انجام واکسیناسیون جز نخستین کشورهایی بود که آمادگی خود را برای استقبال از مسافران اعلام کرده بود. 

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
 
  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------