ماجرای مال باخته خوش خواب و دزد پررو!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
یک دزد سابقه دار در حالی چند ساعت بعد از آزادی از زندان خودروی پرایدی را از یک منزل مسکونی به سرقت برد که ابتدا بالای سر مال باخته نشست و آب میوه نوشید!

به گزارش خراسان، ماجرای این دزد پررو از عصر هجدهم مرداد زمانی آغاز شد که او برگه «آزادی» از زندان بجنورد را در جیبش گذاشت و از در آهنی زندان بیرون آمد.

 

«منوچهر» که از مدتی قبل به جرم مواد مخدر در زندان بود، اکنون پیاده به راه افتاد اما وسوسه های ارتکاب جرم دوباره به سراغش آمد. او لحظه ای ایستاد و سپس به پرسه زنی در خیابان های اطراف زندان پرداخت. هوا تاریک شده بود و خیابان ها آرام آرام خلوت می‌شد  ولی «منوچهر» همچنان چشم به در منازل و مغازه ها می دوخت تا شاید فرصت مناسبی برای سرقت بیابد. به گزارش خراسان، حدود نیمه شب بود که ناگهان باز بودن در حیاط یک منزل مسکونی توجه او را به خود جلب کرد.

 

این جوان 34 ساله که سوابق متعدد کیفری در کارنامه سیاه خود داشت، با دیدن این صحنه برق شادی در چشمانش درخشید و به آرامی در حالی به سمت منزل مذکور حرکت کرد که با احتیاط اطرافش را نیز می پایید. او بدون هیچ مانعی وارد منزل شد و از سکوت و تاریکی اتاق ها فهمید که اعضای خانواده به خواب خوش فرو رفته اند. «دزد سابقه دار» پاورچین پاورچین   بالای سر صاحبخانه رفت و پس از سرقت سوئیچ و مدارک خودروی پرایدی که در حیاط پارک بود، بالای سر مال باخته نشست و مشغول نوشیدن آب میوه ای شد که صاحبخانه برای رفع تشنگی شبانه کنار رختخوابش گذاشته بود.

 

او سپس به درون حیاط آمد و سوار بر پراید شبانه به طرف مشهد حرکت کرد. به گزارش خراسان، از سوی دیگر، عصر روز بعد، ماموران تجسس کلانتری طبرسی شمالی مشهد در حال گشت زنی و انجام وظیفه در حوزه استحفاظی بودند که متوجه رفتارهای مشکوک راننده یک دستگاه پراید شدند. راننده پراید سراسیمه به درون کوچه‌ای در خیابان شهید نظام دوست پیچید و در تاریکی شب گم شد. ظن ماموران انتظامی در حالی بیشتر شد که شماره پلاک پراید مربوط به استان خراسان شمالی بود و تردد خودروهای خارج از استان در شرایط کرونایی مشهد، منع قانونی داشت به همین دلیل بلافاصله نیروهای تجسس به استعلام شماره پلاک خودرو از سیستم فرماندهی پلیس پرداختند و دریافتند که خودروی پراید روز گذشته (هجدهم مرداد ) از بجنورد سرقت شده است. این گونه بود که ماموران کلانتری طبرسی شمالی در جست وجوی راننده برآمدند اما مشخص نبود که او در تاریکی شب به داخل کدام منزل رفته است!

 

بنا بر گزارش خراسان، درحالی که ماموران انتظامی مشغول ردیابی های اطلاعاتی بودند ناگهان زن جوانی از یک منزل بیرون آمد و به سمت بولوار رفت. در این لحظه نیروهای تجسس که به برداشتن قدم های بلند و چگونگی راه رفتن  زن چادر به سر مشکوک شده بودند، بی درنگ قدم هایشان را تندتر کردند تا به زن جوان برسند اما او که متوجه حضور پلیس شده بود ، در یک لحظه چادر را از سرش پایین کشید و پا به فرار گذاشت. ماموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با یک پرونده سرقت روبه رو شده اند، در یک عملیات هماهنگ، بلافاصله محله نظام دوست را به محاصره درآوردند و در حالی سارق جوان را به دام انداختند که بررسی های مقدماتی توسط ستوان دوم قلاسی (افسر تجسس) نشان داد او چند ماه قبل نیز توسط نیروهای کلانتری طبرسی شمالی مشهد دستگیر شده بود.

 

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، با انتقال این جوان 34 ساله به مقر انتظامی، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که وی خودروی پراید را از اطراف زندان بجنورد سرقت کرده است. تحقیقات بیشتر با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) زیر نظر سرگرد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) ادامه یافت.

 

سجادپور

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------