پنج سال محکومیت زندان مرد ویتنامی به دلیل انتشار ویروس کرونا



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
رسانه های ویتنام اعلام کردند، مردی به دلیل نقض محدودیت های کرونا و قرنطینه و انتشار ویروس کرونا به دیگران در این کشور به ۵ سال زندان محکوم شد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری « وی ان ای » ویتنام، « لو وان » مردی ۲۸ ساله که متهم به " انتشار بیماری خطرناک " است در دادگاهی یک روزه در « داداگاه مردم » در استان جنوبی « کا مائو » به ۵ سال زندان محکوم شد.  

 

این شخص از  شهر « هو چی مین  » با نقض قوانین ۲۱ روزه قرنطینه به « کا مائو » بازگشته بود. او ۸ نفر را به ویروس کرونا آلوده کرده که یکی از آنان پس از یک ماه در بیمارستان درگذشته است. 

 

دو نفر دیگر نیز با اتهامی مشابه لو وان  به زندان تعلیقی  و به ترتیب برای ۱۸ ماه و  ۲ سال محکوم شدند.  

 

دادگاه « کا مائو » هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. این استان جنوبی تنها ۱۹۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲ مورد مرگ ناشی از این ویروس را از ابتدای همه گیری ویروس کرونا گزارش کرده است. این آمار بسیار کمتر از آمار ثبت شده در کانون شیوع این ویروس یعنی شهر هو چی مین است. در این شهر حدود ۲۶۰ هزار مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۶۸۵ مورد مرگ و میر ثبت شده است. 

 

ویتنام به دلیل انجام آزمایش های شناسایی بسیار زیاد، قوانین محدودیتی سختگیرانه، بستن مرزها و اعمال محدودیت های قرنطینه یکی از موفق ترین کشورها در کنترل و مهار بیماری کرونا بوده است.

 

با این وجود در ماه های گذشته ویتنام با بدترین شیوع این ویروس مواجه شد که بیش از ۵۳۶ هزار مورد ابتلا  و ۱۳ هزار و ۳۸۵ مورد مرگ گزارش شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------