دستبرد به حساب پدر برای بازی آنلاین



 

دو پسر نوجوان که در ماجراهای جداگانه به حساب بانکی پدران خود دستبرد زده بودند تا بتوانند در بازی‌های آنلاین شرکت کنند، از سوی پلیس فتا شناسایی شدند. در پی ارجاع شکایتی از سوی دادسرای جرائم رایانه‌ای به پلیس فتای استان خراسان رضوی مبنی‌بر برداشت غیرمجاز مبلغ 580 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

با توجه به اظهارات اولیه شاکی، مشخص شد حساب بانکی او به‌صورت مستمر و در مجموع به مبلغ 580 میلیون ریال مورد دستبرد فرد ناشناسی قرار گرفته است. مال‌باخته در‌خصوص عامل برداشت یا نحوه برداشت اظهار بی‌اطلاعی کرد و خواستار شناسایی متهم و عودت وجه شد. کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های اولیه دریافتند مبلغ برداشت‌شده صرف خرید بازی رایانه‌ای شده است. آنها با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی، عامل برداشت غیر‌مجاز را شناسایی کردند و فهمیدند این شخص کسی جز پسر نوجوان مال‌باخته نیست. درپی هماهنگی صورت‌گرفته با مقام قضائی، پسر شاکی به پلیس فتا فراخوانده شد و با رؤیت شواهد به برداشت غیرمجاز اعتراف و عشق به بازی آنلاین را دلیل اصلی برداشت غیرمجاز از حساب پدرش عنوان کرد.

 

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، به والدین حساسیت فضای سایبری را متذکر شد و افزود: کنترل و تربیت صحیح فرزندان در عصر فعلی که به عصر فناوری اطلاعات معروف است، دشوارتر از گذشته شده و مستلزم صرف زمان و توجه بیشتری به فرزندانمان در رابطه با آموزش استفاده صحیح از بستر فضای سایبری است و هرگونه غفلت در این رابطه ضرر معنوی و مادی جبران‌ناپذیری را در بر خواهد داشت.

 

پرونده دوم با مراجعه مردی 46‌ساله به پلیس فتای استان فارس تشکیل شد. این مرد شکایتی را مطرح کرد مبنی‌بر اینکه از حساب وی 130 میلیون ریال در دو ماه از سوی شخصی ناشناس برداشت شده است. بعد از طرح این شکایت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در روند رسیدگی به پرونده، اقدامات لازم از سوی کارشناسان پلیس ‌فتا برای ردیابی وجوه برداشت‌شده انجام و مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی‌ آنلاین شده است.

 

با بررسی دقیق‌تر اطلاعات به‌دست‌آمده، عامل برداشت غیرمجاز وجه شناسایی شد. پس از مطلع‌شدن شاکی از هویت فرد برداشت‌کننده از حسابش، مشخص شد متهم فرزند مال‌باخته است و از کارت و مشخصات حساب بانکی پدرش سوء‌استفاده و مبالغ برداشت‌شده را صرف بازی‌های رایانه‌ای کرده است. شاکی با توجه به این موضوع از شکایت خود صرف‌‌نظر و رضایت خود را اعلام کرد. سپس پرونده به همراه مستندات مربوطه برای سیر مراحل قضائی به دادسرا ارجاع داده شد.

 

شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------