زلزله شدید ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند| آخرین آمار مصدومان زلزله امروز



 زلزله  چهارمحال و بختیاری ,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

 به گزارش مهر مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زلزله شدید در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

 

بر این اساس اعلام شد که زلزله ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

 

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است.

 

تاکنون از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

 

گفتنی است که چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.

 

زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد در اصفهان احساس شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد در مناطق غربی، جنوب غرب و مرکز استان اصفهان احساس شده است.

 

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در منطقه چلگرد چهار محال و بختیاری و خواجه خوزستان اظهار داشت: این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه بامداد امروز به عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسیده است.

 

وی با بیان اینکه این زلزله در مناطق غربی، جنوب غرب و مرکز استان اصفهان احساس شده است، افزود: مردم استان به صورت لرزش ساختمان‌ها این زلزله را احساس کرده‌اند و هنوز خسارتی گزارش نشده است.

 

اعلام آماده باش در خوزستان به دلیل زلزله چلگرد 

اهواز - در پی وقوع زلزله در چلگرد، با علام آماده باش مدیریت بحران خوزستان، گروه‌های ارزیاب به مناطق مختلف استان خوزستان اعزام شدند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر بین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوسته است گفت: به سراسر استان اعلام آماده باش شد.

 

شهاب صدیقی اظهار کرد: به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز مردم اغلب شهرهای خوزستان با لرزش شدید ناشی از زلزله در چلگرد از خواب بیدار شدند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حوالی چلگرد رخ داد.

 

این زمین لرزه با طول جغرافیایی: ۴۹.۷۸، عرض جغرافیایی: ۳۲.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

نزدیک‌ترین شهرها به کانون زلزله، ۳۳ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری)، ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۶۳ کیلومتری ایذه (خوزستان) بوده است.

 

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهار محال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

 

گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن ۲ نفر در زلزله کوهرنگ است

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری از زخمی شدن ۲ نفر در منطقه بازفت کوهرنگ بر اثر وقوع زمین‌لرزه صبح دوشنبه خبر داد و گفت: هنوز اطلاعات موثقی در خصوص تعداد زخمی‌شدگان در دست نیست. 

 

خسرو کیانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر چه زمین‌لرزه خسارت‌هایی به خانه‌های مسکونی وارد کرده اما هنوز تلفات جانی گزارش نشده و در خصوص تعداد زخمی‌شدگان نیز تیم‌های ارزیاب در حال بررسی بیشتر موضوع هستند.

 

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های استان به ویژه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش قرار دارند و زمانی که تیم ارزیاب گزارش خود را مبنی بر خسارت‌ها در نقاط مشخص اعلام کند می‌توان در این خصوص به طور قطعی اظهارنظر کرد.

 

آخرین وضعیت زلزله در چهارمحال بختیاری و خوزستان

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحل و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند که درپی آن تیم های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون چهار پس لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با توجه به پس لرزه های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است. البته لازم است تا چندین ساعت پیش رو ساکنان ساکنان این مناطق همچنان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این مناطق به حالت اماده باش درآورده است، اظهاکرد: تاکنون گزارش های اولیه از مصدومیت دو تن در پی این زلزله حکایت دارد که البته این مصدومیت نیز سطحی بوده است. همچنین مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

 

نجار ادامه داد: البته احتمال خسارات مالی در مناطق روستایی وجود داشته و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

 

۷ مصدوم پس از زلزله در شهرکرد

سخنگوی اورژانس کشور: تاکنون هفت نفر در شهرکرد از ترس زمین‌لرزه و حین فرار مصدوم شدند.

 

اورژانس هوایی شهرهای اهواز، شهرکرد، خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز در آماده‌باش قرار گرفتند

 

ادامه دارد..

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------