متهم «تجاوز و آزارجنسی» : من قربانی یک جنبش فمینیستی هستم!



نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مرد جوانی که با شکایت چند  دختر دانشجو و با اتهام افساد فی‌الارض رو‌به‌رو است در شعبه 28 دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

به‌گزارش  ایران ، این جلسه قرار بود ساعت 9 صبح تشکیل شود اما باتوجه به اینکه متهم دیرتر از زمان مشخص شده از زندان به دادگاه منتقل شد، جلسه ساعت 10 صبح شروع شد.

 

شیما قوشه وکیل 5 نفر از شاکی‌ها درباره جزئیات نخستین جلسه دادگاه به ایران گفت: دادگاه به ریاست قاضی عموزاد و افشاری مستشار دادگاه برگزار شد. با شروع جلسه، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست متهم به اتهام افساد فی‌الارض درخصوص تشکیل خانه فساد و دعوت دختران برای فسا و فحشا قرائت شد.در ادامه کیوان در جایگاه ویژه قرار گرفت و با رد اتهام وارده بیان کرد من این اتهام را رد می‌کنم. من قربانی جنبش فمینیستی «می‌تو» هستم که از رسانه‌های معاند و خارجی رهبری می‌شود. رسانه‌هایی که قصدشان بی‌آبرو کردن مردان سلبریتی و معروف است. وی در ادامه مدعی شد که دارای حسن شهرت هستم و این پرونده برای بردن آبروی من ساخته شده است.

 

وکیل 5 نفر از شاکی‌های این پرونده گفت: این پرونده 9 شاکی دارد و باتوجه به اینکه زمان جلسه حدود یک ساعت و نیم بیشتر نبود جلسه دوم به دی ماه موکول شده است من وکیل 5 قربانی این پرونده هستم که 4 نفر از آنها در دادگاه حضور داشتند و یکی از آنها در خارج از کشور بود. موکلان من خواهان اشد مجازات متهم برای جلوگیری از تکرار این ماجرا هستند تا افراد دیگری قربانی نشوند.

 

به تمامی شاکی‌ها تجاوز شده اما متهم مدعی است تمام افرادی که با او در رابطه بودند به اراده و خواست خودشان بوده در صورتی که این موضوع صحت ندارد. قرار شد در جلسه بعدی کارشناس ناجا به‌عنوان ضابط پرونده در جلسه حضور داشته باشد.

 

شهریور سال گذشته همزمان با افشای تعرض مردی به‌نام کیوان به چندین دختر دانشجو در تهران رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و خیلی زود کیوان دستگیر شد. نخست پرونده به دادگاه کیفری استان تهران رفت. در ادامه قضات دادگاه پس از بررسی شکایت تجاوز به عنف ۵ دختر علیه کیوان اتهام وی را افساد فی‌الارض دانستند و به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

 

مرجان همایونی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------