زن «بدل انداز» انگشتر سرقتی را بلعید!



زن میان سالی که به همراه دختر 18 ساله اش و با شیوه «بدل اندازی» طلا سرقت می کردند درحالی با هوشیاری یک طلافروش لو رفتند که زن 50ساله بلافاصله انگشتر سرقتی را بلعید! 

به گزارش خراسان، چند روز قبل یکی از طلافروشان خیابان رسالت مشهد با پلیس 110 تماس گرفت و از دستبرد «بدل اندازی» به قاب انگشترهای طلا خبرداد.

 

در پی دریافت این خبر، بی درنگ گروهی از نیروهای گشت انتظامی با دستور سرهنگ آذریان (رئیس کلانتری خواجه ربیع مشهد) عازم طلافروشی شدند و به کنکاش در این باره پرداختند. متصدی طلافروشی که مردی 45 ساله بود به  ماموران انتظامی گفت: مادر و دختری وارد مغازه ام شدند و تقاضای خرید انگشتر کردند من هم طبق معمول قاب انگشترهای طلا را مقابل آن ها گذاشتم تا انگشتر مدنظرشان را انتخاب کنند. لحظاتی بعد زمانی که من سرگرم رسیدگی به امور دیگر بودم، آن ها قاب انگشترهای طلا را بازگرداندند و با بیان این که «هیچ کدام را انتخاب نکرده اند!» قصد خروج از مغازه را داشتند اما من در یک لحظه متوجه انگشتر ناشناسی شدم که روی قاب انگشترهای طلا بود و شباهت بسیاری به انگشترهای طلا داشت!

 

قبل از آن که کلید قفل باز کن را بزنم بلافاصله قاب را برداشتم و با دقت به آن نگاه کردم، تازه فهمیدم که فریب خورده ام و مشتریانم با زیرکی خاصی انگشتر بدل را با یکی از انگشترهای طلا جابه جا کرده اند!  این بود که با جلوگیری از خروج مادر و دختر مذکور با پلیس تماس گرفتم! گزارش خراسان حاکی است با انکار ماجرا توسط مادر و دختر یاد شده، بررسی های تخصصی پلیسی در حالی آغاز شد که زن 50 ساله مدعی بود فقط قصد خرید انگشتر را داشته و از بدلی بودن یکی از انگشترهای درون قاب اطلاعی ندارد!

 

در همین حال و با توجه به ادعای جوان طلافروش، کیف همراه این زن بازرسی شد اما هیچ انگشتری پیدا نشد ولی تحقیقات ریزبینانه نیروهای تجسس کلانتری خواجه ربیع مشهد نشان داد که مادر و دختر دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند و دو شب قبل نیز هنگام دستبرد به یک مغازه دیگر دستگیر شده اند اما مالک مغازه به خاطر دختر جوان از شکایت خود صرف نظر کرده است. با به دست آمدن این اطلاعات پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و در شعبه 407 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی محمدرضا جعفری مورد رسیدگی دقیق قضایی قرار گرفت.

 

از سوی دیگر بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی جزئیات این «بدل اندازی» زیرکانه را در حالی فاش کرد که حادثه ای عجیب رخ داده بود. بنابرگزارش خراسان، تصاویر نقش بسته در دوربین طلافروشی نشان می داد که دختر 18 ساله با ترفندی خاص انگشتر طلا را از قاب جدا کرد و آن را به دور از چشمان متصدی طلافروشی به مادرش داد و سپس انگشتر بدل را درون قاب گذاشت. در ادامه فیلم دوربین مداربسته مشخص شد هنگامی که طلافروش فهمید که مشتریانش «بدل انداز» هستند و انگشتر بدلی را جایگزین انگشتر طلا کرده اند، در یک فرصت مناسب زن میان سال دست به درون کیفش برد و انگشتری را که بیرون آورده بود ناگهان به دهانش انداخت و آن را بلعید!

 

با لو رفتن این ماجرا زن میان سال دیگر هیچ راه گریزی نداشت اما چون انگشتر سرقتی پیدا نشده بود همچنان ارتکاب جرم را انکار کرد و مدعی شد که حاضر است در قبال رضایت شاکی، خسارت و بهای انگشتر طلا را بپردازد! او سپس کارت عابر بانک خود را از کیفش خارج کرد و بیش از پنج میلیون تومان به طلافروش پرداخت و رضایت او را جلب کرد. او که دیگر یقین داشت با جلب رضایت شاکی، از مجازات تحمل حبس گریخته است و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را به خوبی حفظ کرده بود، به همراه پرونده تشکیل شده راهی دادسرا شد.

 

سجادپور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------