کلاهبرداران میلیاردی در پایان راه



و کلاهبردار حرفه‌ای که در پرونده‌های جداگانه مبالغ کلانی را از چنگ طعمه‌های خود درآورده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 د در اولین پرونده سرکرده باندی که با ترفند سرمایه‌گذاری و خرید ملک زیر قیمت بازار، 70 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد. مهرماه امسال پرونده‌ای مبنی بر وقوع کلاهبرداری به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

 

مال‌باخته به کارآگاهان توضیح داد: با چهار مرد به ‌واسطه خرید و فروش ملکی آشنا شده است. این مردان مدعی بودند زنی را که ساکن یکی از کشورهای خارجی است، می‌شناسند که اخیرا به ایران بازگشته تا با فروش زمین و املاکش به زیر قیمت بازار بتواند مشکلاتش را حل کند. من هم که فرصت را مناسب می‌دیدم، برای انجام این معامله ترغیب شدم.

 

در بررسی‌های اولیه معلوم شد متهمان با اعتمادسازی و معرفی زن فروشنده به مال‌باخته ادعا کردند خرید این اموال سرمایه‌گذاری مناسبی برای وی است و در نهایت مبلغ 70 میلیارد ریال از او دریافت کردند و دیگر پاسخ‌گوی تماس‌های او نبودند. متهمان اسناد و مدارکی را در اختیار مال‌باخته قرار داده بودند که مشخص شد همه آنها جعلی است. کارآگاهان بعد از اطلاع از جزئیات این کلاهبرداری با رصدهای اطلاعاتی موفق شدند هویت و مخفیگاه سرکرده باند را در شمال تهران شناسایی و او را پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

 

متهم در پی‌جویی‌های انتظامی به کلاهبرداری از مال‌باخته با همکاری سایر همدستانش اعتراف و اظهار کرد طراحی نقشه کلاهبرداری برعهده او بود و با معرفی همدستش که زن میانسالی بود، توانست نقشه خود را اجرا کند و مبلغ کلانی به‌ دست بیاورد. به گفته سردار حمید هداوند، جانشین پلیس تهران بزرگ تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند در دستور کار قرار دارد. در همین حال زنی که تحت پوشش شرکت فروش اتوبوس 550 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، بعد از 10 سال زندگی مخفیانه عاقبت به دام افتاد و به جرائمش اعتراف کرد.

 

در پی ارجاع پرونده‌ای به قرارگاه جلب پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با دستور بازداشت یک زن کلاهبردار، شناسایی مخفیگاه متهم و بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم در سال 1391 تحت پوشش شرکت فروش اتوبوس اقدام به تأسیس شرکت خصوصی در شهر تهران کرده و با تبلیغات و ادعای ذی‌نفوذ‌بودن در دستگاه‌های اجرائی و توانایی واگذاری اتوبوس با برند شرکت‌های معروف جهانی، اقدام به جذب مشتری و دریافت مبالغ هنگفتی از شهروندان کرده بود. متهم با این ترفند توانسته بود دست به کلاهبرداری بزرگی بزند.

 

او پس از کلاهبرداری با هویت جعلی به زندگی مخفیانه ادامه داده و به‌ طور مرتب محل سکونتش را تغییر می‌داد. مأموران انتظامی پلیس با تحقیقات دقیق‌تر در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در محله بریانک شدند و او را دستگیر کردند. جانشین پلیس تهران توضیح داد: متهم با 20 شاکی روانه مرجع قضائی شد و کارشناسان ارزش کلاهبرداری انجام‌شده را 550 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------