زورگیران سیاه پوش ریه نوجوان را شکافتند!



اعضای این باند خطرناک که طعمه های خود را در نیمه شب با خنجر می زدند، تاکنون به حدود 200 فقره زورگیری وحشتناک از رهگذران اعتراف کرده اند 

 سه جوان سیاه پوش پرایدسوار که در نیمه های شب از زنان و رهگذران زورگیری می کردند و بسیاری از طعمه های خود را هدف ضربات خنجر قرار می دادند در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که پنج روز قبل ریه یک نوجوان را نیز شکافتند.

 

 اواخر هفته گذشته نوجوان 16 ساله ای که در یک اغذیه فروشی مشغول کار بود حدود ساعت 23 محل کارش را ترک کرد و پیاده به سمت منزل شان به راه افتاد اما ناگهان خودروی پراید سفیدرنگی در خیابان احمدآباد کنارش متوقف شد و دوجوان سیاه پوش در تاریکی شب از درون پراید بیرون پریدند و او را هدف ضربات خنجر قرار دادند تا گوشی تلفن وی را زورگیری کنند اما وقتی با مقاومت نوجوان مذکور روبه رو شدند بی محابا ضربه خنجر را از پشت سر بر پیکرش فرود آوردند به گونه ای که ریه نوجوان یاد شده راشکافتند. آنان سپس با سرقت گوشی تلفن از محل گریختند. دقایقی بعد رهگذران که نوجوانی را خون آلود روی سنگ فرش خیابان دیدند با اورژانس تماس گرفتند. این طعمه زخمی درحالی به بیمارستان امدادی مشهد رسید که فقط 30 درصد از ریه او سالم مانده بود و بدین ترتیب با انتقال به اتاق عمل و تلاش کادر درمانی وی از مرگ نجات یافت اما هنوز در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد.

 

 از سوی دیگر با اعلام شکایت پدر نگران این نوجوان، پرونده ای در مرکز انتظامی تشکیل شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و تاکید سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای دستگیری هرچه سریع تر اعضای این باند مخوف که رعب و وحشتی را در نیمه های شب ایجاد کرده بودند، گروه ویژه ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی، ماموریت یافتند تا بررسی های گسترده تخصصی را در این باره آغاز کنند. با صدور این فرمان، رصدهای اطلاعاتی زیر نظرمستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)  آغاز شد و نیروهای عملیاتی به حالت آماده باش درآمدند تا به زورگیری های وحشتناک این باند خطرناک پایان دهند. آنان در اولین مرحله از ردزنی های اطلاعاتی به سرنخ هایی از یک پراید سفید رسیدند که مشخص شد خودروی مذکور هنگام زورگیری های مشابه دیگری که در شهر اتفاق افتاده ، در نزدیکی های محل ارتکاب جرم تردد داشته است.

 

این سرنخ موجب شد تا کارآگاهان به ردیابی پراید مذکور بپردازند و بعد از ساعت ها تلاش فنی و تخصصی بالاخره به شماره اصلی پلاک خودرو دست یافتند و مالک آن را احضار کردند.  مالک خودرو زنی میان سال بود که نمی توانست در این ماجراهای وحشتناک نقشی داشته باشد اما بازجویی های ریزبینانه کارآگاهان نشان داد او پسر 18 ساله ای دارد که او نیز از این خودرو استفاده می کند.

 

بنابراین پسر این زن میان سال در عملیات پلیسی دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او اگرچه سعی کرد خود را بی خبر از ماجراهای زورگیری نشان دهد اما وقتی کارآگاهان ، مدارک و اسناد جمع آوری شده را روی میز گذاشتند ناگهان لب به اعتراف گشود و گفت: دوتن از دوستان هم محله ای ام که وضعیت مالی خوبی نداشتند و هر دو نفر هم فرزند طلاق بودند، خیلی خوش گذرانی می کردند. آن ها مدام در رستوران ها پرسه می زدند و لباس های نو می پوشیدند تا این که یک روز گفتند برای این خوش گذرانی ها از عابران و رهگذران شبانه، زورگیری می کنند و با فروش طلاهای بانوان  یا گوشی های سرقتی به مالخران، شب ها را در هتل های گران قیمت به سر می برند و در حال تفریح و خوش گذرانی هستند.

 

آن ها که می دانستند مادرم پراید دارد مرا نیز وسوسه کردند تا در این زورگیری ها با آن ها همکاری کنم و با این پول ها خوش بگذرانم. من هم از حدود چهار یا پنج ماه قبل با آنان همراه شدم و سه نفری به زورگیری ها ادامه دادیم. در این میان بسیاری از طعمه ها را چاقو می زدیم و بعد گوشی را به سرقت می بردیم و ...

 

در پی اعترافات این جوان سیاه پوش، بلافاصله عملیات دستگیری اعضای این باند مخوف با استفاده از شگردهای پلیسی در دستور کار قرار گرفت . نیروهای ورزیده آگاهی پس از انجام یک سری رصدهای اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که باید زورگیران خطرناک را به محل قرار بکشانند به همین دلیل گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ جعفرزاده (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن آگاهی) به مخفیگاه دزدان سیاه پوش رفتند و در آن جا به کمین نشستند. آن ها جوان 18 ساله را نیز با خود به  محل قرار بردند . وقتی دو جوان 20 و 18 ساله دیگر عضو باند وارد مخفیگاه شان شدند تا به همراه همدست خود نقشه زورگیری شبانه دیگری را طراحی کنند ناگهان در محاصره کارآگاهان قرار گرفتند. یکی از آنان خنجرش را بیرون کشید و به سمت کارآگاهان حمله ور شد تا راه گریزی بیابد اما یکی از کارآگاهان او را با یک فن رزمی روی زمین انداخت و حلقه های قانون را بر دستانش گره زد.

 

طولی نکشید که عصر روز گذشته سه عضو این باند مخوف، وارد اتاق بازجویی شدند و بدین ترتیب تحقیقات گسترده کارآگاهان با  دستورات ویژه و محرمانه قضایی از آنان آغاز شد. یکی از اعضای این باند که برای ترساندن دیگران روی دست و حتی صورت خود را با ضربات وحشتناک خنجر زخمی کرده و همه اعضای بدنش خالکوبی است، راز زورگیری های مخوف را فاش کرد.

 

او گفت: تا سپیده دم از شهروندان در نقاط مختلف شهر زورگیری می کردیم و سپس تا ظهر روز بعد می خوابیدیم.

 

به گزارش خراسان، از سوی دیگر بررسی های پلیس نشان داد که اعضای این باند خطرناک بسیاری از طعمه های خود را در شهر مجروح کرده‌اند تا نتوانند در برابر آنان مقاومت کنند.

آن ها همچنین به وارد آوردن ضربات متعدد خنجر به نوجوان بستری در بیمارستان اعتراف و اظهار کردند در نیمه های شب طلاهای بانوان را نیز می ربودند. در حالی که سه جوان سیاه پوش به حدود 200 فقره زورگیری معترف شده اند، بررسی های ویژه پلیس با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ شفیع زاده همچنان ادامه دارد.

 

در همین حال رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در گفت وگوی اختصاصی با خراسان درباره سیاه پوش بودن اعضای این باند خطرناک افزود: آن ها برای این که در تاریکی شب شناخته نشوند سویشرت یا کاپشن مشکی به تن می کردند و بی رحمانه عابران را هدف ضربات خنجر قرار می دادند که با هماهنگی های صورت گرفته، برخورد قاطعی با عاملان این زورگیری های وحشتناک خواهد شد. سرهنگ کارآگاه شفیع زاده همچنین از مال باختگان و افرادی که طعمه اعضای این باند سیاه پوش پرایدسوار شده اند درخواست کرد برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی خراسان رضوی واقع در ابتدای کوی رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------