رمز گشایی پلیس از باند «مستر» !



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
 پلیس مشهد با ورود به پاتوق دزدانی که مشغول قماربازی و استعمال مواد مخدر بودند، هفت عضو دیگر یک باند سرقت را درحالی دستگیر کرد که با رمز «مستر» اموال سرقتی را به فروش می رساندند.  

به گزارش  خراسان، حدود 40 روز قبل، ماموران کلانتری آبکوه مشهد راننده پرایدی را  دستگیر کردند که یک کیسه حاوی انواع کامپیوتر خودرو را به همراه داشت. این تبعه خارجی که معتاد به مواد مخدر صنعتی بود، در حالی به سرقتی بودن کامپیوترها (ایسیو) اعتراف کرد که یک رشته سیم مفتولی نوک کج نیز از داخل لوازم همراه وی کشف شد که برای بازکردن در خودروها استفاده می شد.

 

از سوی دیگر در بازرسی از پراید این تبعه خارجی، باند ضبط و پخش سرقتی نیز به دست آمد و ماجرا برای پلیس اهمیت ویژه ای یافت. به همین دلیل قاضی فرهمندنیا (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دستورات خاصی را برای پیگیری پرونده سرقت کامپیوترها صادر کرد که بدین ترتیب واکاوی نیروهای تجسس در این باره آغاز شد. بررسی محتویات گوشی تلفن این متهم نشان داد که او با برخی از سارقان، مالخران و تعمیرکاران خودرو با رمز «مستر» در ارتباط است و لوازم سرقتی را به فروش می رساند. این متهم 37 ساله سابقه دار در بازجویی های تخصصی مدعی شد که کامپیوترها را از سارقی به نام «م- ر» خریداری می کند.

 

در همین حال ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که «علی- م» (متهم دستگیر شده) در سرقت قطعات خودروها نقش دارد بنابراین تلاش ماموران برای دستگیری دیگر اعضای باند آغاز شد ولی سارقان منزل اجاره ای را ترک کرده بودند. در بازرسی از مخفیگاه دو متهم دیگر این پرونده تعداد زیادی قطعات سرقتی کامپیوتر و باتری خودرو نیز کشف شد و پرونده در شعبه 206 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت. گزارش خراسان حاکی است در حالی که بررسی ها درباره سرقت کامپیوترها ادامه داشت ناگهان هجدهم بهمن ماموران گشت کلانتری آبکوه دوباره «علی – م» (متهم به سرقت کامپیوتر) را سوار بر دوچرخه سرقتی در اطراف میدان شهید فهمیده دستگیر کردند.

 

در بازرسی بدنی از وی یک جلد شناسنامه متعلق به فردی دیگر به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد و این متهم دوباره در بازجویی ها از «م- ر» (متهم فراری) نام برد که دوچرخه سرقتی و شناسنامه را از او خریده است. به همین دلیل نیروهای انتظامی با صدور دستورات قضایی موفق شدند مخفیگاه جدید متهم فراری را در منطقه خواجه ربیع مشهد شناسایی کنند. وقتی ماموران وارد پاتوق «م- ر» شدند، افراد دیگری از اعضای تحت تعقیب باند «مستر» را  دیدند که مشغول قماربازی و مصرف مواد مخدر بودند. 

 

بدین ترتیب هفت عضو دیگر باند که یک زن نیز همراه آنان بود، در یک عملیات غافل گیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. در بازرسی از این پاتوق، لوازم سرقتی دیگری به همراه مواد مخدر و آلات و ادوات قمار و همچنین بیش از 20 میلیون تومان وجه نقد با دو دستگاه کارت خوان کشف شد و به کلانتری انتقال یافت. در بررسی های تخصصی نیروهای تجسسی که با نظارت و هدایت سرهنگ خواجه پور(رئیس کلانتری آبکوه) صورت گرفت، از دیگر خلافکاری های باند «مستر» رمزگشایی و مشخص شد که شناسنامه کشف شده از متهم «علی – م» متعلق به راننده ای است که خودروی وی حدود یک سال قبل هدف دستبرد سارقان قرار گرفته بود و  اموال دیگر نیز مانند لنز دوربین، باندهای خربزه ای شکل، پمپ باد فندکی، دستگاه آمپلی فایر و غیره نیز سرقتی است.

 

در همین حال مالک یک گوشی تلفن کشف شده از عضو این باند که توسط پلیس شناسایی شده بود، مدعی شد که در منطقه خواجه ربیع هدف گوشی قاپی دزدان موتورسوار قرار گرفته است.  با وجود این ، «م- ر» فروش دوچرخه و کامپیوترها به «مستر» را انکار کرد و گفت: منزل من پاتوق قماربازان و سارقان است و اموال سرقتی کشف شده را نیز خریده ام!

 

ادامه تحقیقات نشان داد که اعضای باند «مستر» در پاتوق مذکور به قماربازی و مصرف مواد مخدر می پرداختند که در عالم هپروت به دام پلیس افتادند. بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

 

سجادپور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------