دزد حرفه‌ای طلافروشی‌ها به دام افتاد



شیاد حرفه‌ای که به بهانه خرید طلا، طلا‌های بدلی را با اصلی جابه‌جا می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

با شکایت چند نفر از مالکان مغازه‌های طلافروشی مبنی بر سرقت از مغازه‌شان به روش بدل‌اندازی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. تحقیقات پلیسی نشان از این داشت مردی حدودا 30‌ساله به بهانه خرید طلا وارد مغازه‌ها شده و پس از دیدن چند قطعه طلا و انتخاب آنها، در فرصتی مناسب طلاهای اصل را با نمونه بدلی جابه‌جا کرده و سپس با این بهانه که طلا را نپسندیده به‌سرعت از مغازه خارج شده است. متهم چنان سریع عمل می‌کرد که طلافروشان در آن زمان متوجه ماجرا نمی‌شدند و بعد از فرار سارق به ماجرا پی می‌بردند.

 

در ادامه تحقیقات تصاویر به‌دست‌آمده از متهم در اختیار تیم‌های گشت انتظامی قرار گرفت و با کنترل تردد شهروندان به مغازه‌های طلافروشی، در نهایت متهم در حالی‌ که مشغول خرید و بدل‌اندازی در مغازه‌ای بود، شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیح داد: در بازرسی بدنی از متهم دو عدد انگشتر تقلبی با تعدادی فاکتور با مهرهای جعلی کشف شد و متهم در کلانتری نازی‌آباد به سرقت به روش بدل‌اندازی طلا اعتراف کرد. سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه تاکنون شش نفر از مال‌باختگان به کلانتری مراجعه و اعلام شکایت کرده‌اند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را یک میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند.این مقام پلیسی خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف سایر جرائم احتمالی متهم و همچنین شناسایی مال‌باختگان همچنان ادامه دارد.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------