اعتراف سارقان مسلح به جنایت در جاده



  اعضای باند سرقت مسلحانه که در جریان یکی از دزدی‌های خود مردی را هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده بودند، در جریان عملیات گسترده پلیسی دستگیر شدند.

 

حدود یک‌ماه قبل وقوع جنایت مسلحانه به کارآگاهان پلیس آگاهی استان لرستان اعلام شد و مأموران بعد از حضور در محل تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند مردی همراه اعضای خانواده خود از جمله فرزندش در‌حال تردد در جاده بودند که سارقان ناشناس به آنان نزدیک شدند و اقدام به تیراندازی کردند. مردان مسلح در جریان این دزدی مسلحانه پدر خانواده را هدف گلوله قرار دادند و بعد از کشتن او به‌سرعت متواری شدند.

 

این جنایت در‌حالی رخ داده بود که پیش‌ازاین هم گزارش‌هایی از سرقت‌های مسلحانه در جاده‌ها اعلام شده بود و تیمی از کارآگاهان درصدد یافتن سرنخی از اعضای این شبکه بودند. بعد از انتقال جسد قربانی به پزشکی قانونی تحقیقات پلیسی به‌صورت گسترده‌تر ادامه پیدا کرد و به‌تدریج سرنخ‌هایی از هویت این دزدان به‌ دست آمد. مأموران بعد از جمع‌آوری مدارک موجود محل اختفای این گروه را شناسایی کردند و اواخر هفته گذشته توانستند این متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

 

همچنین در بازرسی از مخفیگاه این گروه پنج‌نفری چهار قبضه اسلحه شامل‌‬ دو قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف و دو قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کشف شد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد یکی از اعضای این گروه سارقی سابقه‌دار است که سال گذشته نیز دستگیر شده بود. این متهم سال قبل همراه برادرش در شهرستان دلفی دست به دزدی مسلحانه زده بود و وقتی مأموران برای دستگیری این دو برادر وارد عمل شدند، آنها مقاومت کردند که برادر متهم در این درگیری مسلحانه کشته و خود او دستگیر شد اما متهم بعد از مدتی توانست از زندان آزاد شود و دوباره سرقت‌ها را شروع کرد.

 

در ادامه بررسی‌ها معلوم شد یکی دیگر از اعضای این شبکه نیز به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شده بود اما با گرفتن مرخصی از زندان بیرون آمد و به گروه دزدان پیوست. اعضای این باند وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند به 12 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند و گفتند در جاده‌های کم‌تردد کمین می‌کردند و با بستن راه رانندگان و تهدید سلاح اموال آنان را می‌ربودند.

 

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان درباره سابقه‌داربودن متهمان و آزادی آنها با گرفتن مرخصی گفت: مجموعه‌های متولی در این راستا باید نظارت‌های خود را افزایش دهند. به یکی از متهمان ۱۰ روز مرخصی داده‌اند و فرد در این مدت شروع به سرقت مسلحانه کرده است. سردار الهی اظهار امیدواری کرد خلأهای قانونی که در زمینه برخورد با متخلفان وجود دارد، رفع شود.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------