سارق اسکیمری حساب 500نفر را خالی کرد



یک دوربین مخفی و تراشه‌ای برای کپی اطلاعات کارت بانکی. این، همه تجهیزات سارق اسکیمری بود که با استفاده از آنها توانست حساب 500نفر را خالی و بیش از 7میلیارد تومان سرقت کند.

به گزارش همشهری، متهم که مردی جوان است از یک شگرد قدیمی برای سرقت‌هایش استفاده می‌کرد. او ابتدا دستگاهی کوچک (اسکیمر) در دهانه دستگاه‌های عابربانک(ای‌تی‌ام) نصب می‌کرد که درصورت ورود کارت بانکی به داخل عابربانک، اطلاعات داخل کارت را کپی می‌کرد.

 

متهم همچنین یک دوربین مخفی بسیار کوچک نیز در بالای دستگاه عابربانک نصب می‌کرد؛ به‌طوری که وقتی فردی رمز کارتش را در دستگاه عابربانک وارد می‌کرد، این دوربین مخفی با وضوح بالا تصاویر را ضبط می‌کرد و به این ترتیب متهم رمز کارت بانکی طعمه‌اش را نیز به‌دست می‌آورد. این مجرم حرفه‌ای که با استفاده از اسکیمر موفق شده بود اطلاعات داخل کارت‌های بانکی را کپی کند، با استفاده از تجهیزاتی که در مخفیگاهش داشت، اطلاعات کپی‌شده را روی کارت‌های بانکی خام ضبط می‌کرد. با این شگرد کارتی به‌دست می‌آورد درست شبیه کارت طعمه‌هایش. او حالا برای خالی‌کردن حساب طعمه‌اش نیاز به رمز چهاررقمی وی داشت.

 

همان رمزی که دوربین مخفی نصب‌شده بالای دستگاه عابربانک آن را ضبط کرده بود. پس از آن بود که وی با استفاده از کارت جدید و رمزی که در اختیار داشت اقدام به انتقال وجه از حساب طعمه‌اش به‌حساب خودش می‌کرد یا اینکه راهی فروشگاه‌ها می‌شد و با استفاده از همان کارت جعلی که تهیه کرده بود، طلا و سکه می‌خرید و با این شگرد حساب طعمه‌اش را خالی می‌کرد.

 

سرقت‌های این تبهکار حرفه‌ای با این شگرد ادامه داشت تا اینکه افرادی که حساب‌هایشان خالی شده بود راهی پلیس فتای مازندران شدند و از سارق شکایت کردند. آنها اما نمی‌دانستند که حساب بانکی‌شان چطور خالی شده و مدعی بودند که در این مدت نه کارت بانکی‌شان را در اختیار فرد دیگری قرار داده بودند و نه روی لینک‌های جعلی که مخصوص کلاهبرداران اینترنتی است کلیک کرده‌اند. یکی از این شاکیان مردی بود که می‌گفت:‌آخرین باری که از کارت بانکی‌ام استفاده کردم در شهرستان عباس‌آباد بود. آن روز پای دستگاه عابربانک رفتم تا مبلغی پول نقد بردارم و مدتی پس از آن بود که پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی 50میلیون تومانی حسابم برداشت شده است.

 

با افزایش شاکیان، تیمی از مأموران پلیس فتای مازندران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق نامرئی را آغاز کردند. آنها حساب همه شاکیان را بررسی کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که اطلاعات حساب تمامی آنها زمانی هک شده که برای برداشت پول یا انتقال وجه پای دستگاه عابربانک رفته بودند.

 

همه شواهد نشان می‌داد سارق حساب‌های بانکی فردی است که با قرار دادن دستگاه اسکیمر در دهانه دستگاه‌های عابربانک و استفاده از دوربین مخفی، اطلاعات و رمز کارت بانکی طعمه‌هایش را به‌دست آورده و سپس اقدام به خالی کردن حساب آنها کرده است. در این شرایط مأموران به تحقیقات خود ادامه دادند و با ردگیری پول‌هایی که از حساب‌های شاکیان سرقت شده بود و انجام بررسی‌های تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

 

سردار مرتضی میرزایی، رئیس پلیس استان مازندران گفت: متهم پس از کپی‌برداری کارت شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب آنها، اقدام به انتقال چندین مرحله‌ای وجوه سرقتی به کارت‌های بانکی مختلف کرده و در نهایت با استفاده از کارت ملی جعلی، به طلافروشی‌ها یا صرافی‌های شهرهای مختلف کشور رفته و اقدام به خرید طلا، سکه، جواهر و ارز دیجیتال می‌کرد.

 

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا، مخفیگاه متهم در شهرستان ساری شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر و در مخفیگاهش یک دستگاه کپی کارت‌های بانکی، دستگاه جت پرینتر، دوربین طراحی شده برای سرقت رمز کارت بانکی طعمه‌ها، قطعات الکترونیکی قابل نصب در دهانه دستگاه خودپرداز و... کشف شد.

 

به‌گفته سردار میرزایی، متهم در بازجویی‌ها به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با این شگرد در شهرهای رشت، تهران، آمل، بابل، نوشهر، چالوس، کلارآباد، سلمانشهر و عباس‌آباد اعتراف کرد و معلوم شد که وی تا‌کنون حساب دست‌کم 500نفر را خالی کرده و بیش از 7میلیارد تومان سرقت کرده است. رئیس پلیس مازندران تأکید کرد: دستگاه‌های خودپرداز بانکی به جهت امکان نصب تراشه در قسمت ورودی کارت باید از طریق مسئولان فنی بانک‌ها ایمن‌سازی‌‌ شوند تا بسترهای وقوع جرم از بزهکاران سلب شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------