مرگ هولناک لای دیوار!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
جوان 22 ساله ای که با ضربات شیء برنده از ناحیه پشت سر و گیجگاه مجروح شده بود، لای دیوار در حال ساخت و دیواره بتنی به طرز هولناکی جان سپرد.

به گزارش خراسان، ساعت 6:30 صبح روز گذشته، یکی از شهروندان، وحشت زده با پلیس 110 تماس گرفت و از وجود پیکر خون آلود یک جوان لابه لای دو دیوار آجری و بتنی خبر داد. به  دنبال اعلام رمزگونه این گزارش مردمی، در بی سیم های پلیس، بلافاصله گروهی از نیروهای تخصصی کلانتری سپاد مشهد با دستور سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) عازم خیابان شهید درودی 11 شدند و به بررسی ماجرا پرداختند. 

 

تحقیقات مقدماتی پلیس بیانگر آن بود جوان 22 ساله در زمین محصور هدف اصابت ضربه چاقو یا شیء نوک تیز دیگری قرار گرفته است اما زمانی که قصد داشت خود را از روزنه خالی بین دو دیوار بیرون بکشد دچار ضعف جسمانی شده و جان خود را از دست داده است.

 

بنابر گزارش خراسان، ماموران انتظامی با راهنمایی های رئیس کلانتری به حفظ صحنه حادثه پرداختند و مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد و همچنین یگان های امدادی اطلاع دادند.

 

طولی نکشید که با حضور قاضی دکتر صادق صفری، در حالی بررسی های قضایی درباره مرگ مشکوک این جوان آغاز شد که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند. به همین دلیل بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از نیروهای امدادی آتش نشانی خواست برای بیرون کشیدن جسد این جوان به محل حادثه عزیمت کنند. 

 

دقایقی بعد، گروه امداد و نجات آتش نشانی، جسد را از لای دیوار خارج کردند و پزشکان قانونی به معاینه جسد پرداختند تا علت مرگ وی مشخص شود. 

 

از سوی دیگر بررسی های میدانی مقام قضایی نشان داد: خون های زیادی در مسیر حرکت این جوان مجروح ریخته شده است که مقداری از آن نیز در فاصله حدود 2 متری تا روزنه بین دو دیوار، دیده می شد. 

 

شواهد امر حکایت از آن داشت که جوان مجروح به سختی تلاش کرده بود تا خود را به آن سوی دیوار بکشاند اما به دلیل خون ریزی زیاد، دچار ضعف جسمانی شده است.

در بررسی محتویات جیب های این جوان که به طرز هولناکی لای دیوار جان باخته بود، شناسنامه و مدارکی پیدا شد که هویت او به نام «مرتضی – ش» را مشخص می‌ کرد.

گزارش خراسان حاکی است: معاینات پزشکان قانونی بیانگر آن بود که از مرگ جوان مجروح حدود 7 تا 8 ساعت می گذرد و او در تاریکی شب در حالی که لباس های مشکی رنگ به تن داشته نتوانسته است پیکر خود را از لای دیوار در حال ساخت و دیواره بتنی (نیوجرسی) یک قطعه زمین محصور بیرون بکشد و مورد توجه رهگذران نیز قرار نگرفته است.

 

در همین حال پزشکان قانونی پس از انجام یک سری معاینات دقیق پزشکی به نتایجی از افسردگی روحی متوفی رسیدند و در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد به کنکاش های تخصصی و علمی در این مورد پرداختند چرا که وجود خودزنی‌های التیام یافته با اشیای نوک تیز و همچنین خالکوبی های متعدد روی اندام این جوان حکایت از آلام روحی و روانی وی داشت.  به همین دلیل آرام آرام فرضیه جنایت بر اثر درگیری شبانه کم رنگ تر شد.

 

با این حال برخی از فرضیه های جنایی دیگر مانند نزاع دوستانه، سرقت و ... مورد توجه جدی قرار گرفت و تحقیقات گسترده افسران ورزیده کلانتری سپاد با راهنمایی های قاضی صفری آغاز شد. در این میان،دوربین های مدار بسته نیز بازبینی شدند و دامنه بررسی های پلیسی به سمت دوستان و اطرافیان متوفی کشیده شد تا این که یکی از دوستان «مرتضی» که او را کاملا می شناخت برخی از زوایای پنهان خودزنی های مرگبار را فاش کرد. 

 

این جوان که با رصدهای اطلاعاتی پلیس شناسایی شده بود وقتی در جریان مرگ هولناک دوستش قرار گرفت به قاضی ویژه قتل عمد گفت: «مرتضی» را کاملا می شناسم او جوانی تندخو  و خشن بود که همواره با چاقو یا شیشه های شکسته، به خودزنی اقدام می کرد به گونه ای که خون از محل زخم هایش بیرون می جهید. این جوان ادامه داد: او بدون وحشت و با اشیای برنده به نقاط مختلف بدنش ضربه می زد و من چند بار او را در همین حالت مشاهده کرده ام.

 

براساس گزارش خراسان، با اظهارات این جوان، راز زخم های کف دست متوفی نیز که براساس فرضیه «قتل» احتمال می رفت جنبه دفاعی طی درگیری با چاقو را داشته باشد رنگ باخت و پزشکان قانونی معاینات خود را روی خطوط زخم های پشت سر و گیجگاه وی متمرکز کردند. 

 

درحالی که احتمال مرگ این جوان بر اثر خودزنی با شیشه شکسته قوت گرفته است، جسد وی برای کالبدگشایی و تعیین علت دقیق مرگ و همچنین بررسی های سم شناسی و دارویی به پزشکی قانونی خراسان رضوی انتقال یافت. 

 

از سوی دیگر تحقیقات نیروهای تجسس کلانتری سپاد با دستورات محرمانه قاضی ویژه قتل عمد زیر نظر سرگرد عامری همچنان ادامه دارد. 

 

سجادپور

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------