مرگ 2کودک خردسال در آتش چهارشنبه‌سوری



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
حوادث دلخراش مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین حادثه در خفر استان فارس 2 کودک بر اثر سوختگی جان‌شان را از دست دادند. در فسا، کازرون، گرمی و تهران نیز وقوع حوادث جداگانه چند نفر را روانه بیمارستان کرد. 

به گزارش همشهری، روز پنجشنبه در شهرستان خفر واقع در استان فارس، 3کودک 4 و 5 و 7ساله در نبود والدین‌شان تصمیم به آتش بازی گرفتند. آنها برای این کار روی یک لاستیک مقداری نفت ریختند و آن را آتش زدند که از رویش بپرند، اما یکباره آتش خودشان را هم گرفتار کرد و هر 3 نفر دچار سوختگی شدیدی شدند.

 

آنها به بیمارستان منتقل شدند اما به گفته مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 2نفر از آنها دچار ۹۰ درصد سوختگی شده بودند که  جان خود را از دست دادند. او ادامه داد: کودک ۷ ساله دیگر نیز در این آتش‌بازی دچار ۶۰ درصد سوختگی شده بود که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمومنین بستری است، اما وضعیت مطلوبی ندارد.

 

انفجار ترقه در جیب موتورسوار 

حادثه دیگری که فیلم مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود مربوط به انفجار ترقه در جیب موتورسواری در فسا است. آنطور که این فیلم نشان می‌دهد در جریان برخورد یک موتورسیکلت با یک خودروی پراید در شهرستان فسا واقع در استان فارس مقداری ترقه که همراه راکب موتورسیکلت بود منفجر شد. محمدحسین یداللهی، مسئول روابط ‌عمومی اورژانس فسا گفت: مرد موتور‌سوار در حال حمل ترقه‌های دست‌ساز بود که با یک دستگاه خودرو پراید تصادف کرد که بر اثر این برخورد، مواد محترقه منفجر و قسمت‌هایی از بدن موتورسوار دچار سوختگی شد. او ادامه داد: فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

 

مصدومیت 2نوجوان در کازرون

سومین حادثه نیز در استان فارس رخ داد و در جریان آن 2پسر نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی 60 درصدی شدند. این حادثه ظهر روز پنجشنبه درخیابان باغ آسیایی کازرون رخ داد. 2نوجوان ۱۰ و ۱۶ ساله مشغول ترقه بازی بودند که به‌دلیل انفجار ترقه‌ها دچار سوختگی 60درصدی و آسیب چشمی شدید شدند که پس از انجام اقدامات درمانی توسط اورژانس به بیمارستان ولیعصر کازرون منتقل شدند. به گفته بهمن جمشیدی، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ کازرون، این دومین حادثه مربوط به انفجار ترقه در این شهرستان در هفته گذشته بود.

 

حادثه در تهران و گرمی

3حادثه دلخراش در استان فارس تنها حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری نبود. روز پنجشنبه به‌دنبال انفجار مواد محترقه در منزلی مسکونی در شهرستان گرمی استان اردبیل یک آقا و ۲ خانم دچار سوختگی سطحی در ناحیه صورت و چشم شدند که به بیمارستان ولایت گرمی انتقال یافتند. در تهران نیز انفجار ترقه موجب سوختگی جوانی از ناحیه دست و صورت شد. این حادثه شامگاه چهارشنبه به اورژانس گزارش شد و بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران در این‌باره گفت: حادثه ساعت 21:43 در خیابان ستارخان اتفاق افتاد و در جریان آن جوانی 25ساله به‌دلیل انفجار ترقه از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد که همکارانم با حضور در محل، وی را مداوا کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------