آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نتیجه انتخابات استرالیا، مهاجران را به خودزنی واداشته است



اخبار,اخبار بین الملل

پس از اعلام نتایج انتخابات سراسری در استرالیا مبنی بر تداوم فعالیت دولت افراط گرای اسکات موریسون نخست وزیر این کشور تا 3 سال آینده، تاکنون دستکم 12 نفر از پناهجویان استرالیا که در اعتراض به این نتیجه اقدام به خود آزاری و یا خودکشی کرده اند، از بازداشتگاههای نائورو و مانوس برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه گاردین استرالیا، تعداد زیادی از ساکنان بازداشتگاههای مانوس و نائورو که از نتایج انتخابات و هر نوع تغییر شرایط و قوانین مهاجرتی در استرالیا ناامید شده اند، از ابتدای هفته جاری اقدام به خودزنی های گسترده در این اردوگاههای دورافتاده در اقیانوس آرام کرده اند.

 

اکثر این مهاجران غیرقانونی از سال 2012 تاکنون در شرایط غیرانسانی در مراکز بازداشتگاهی خارج از خاک استرالیا به سرمی برند.

 

گاردین و شبکه ای بی سی استرالیا نیز گزارش دادند تعداد پناهجویانی که در اردوگاههای مانوس و نائورو پس از اعلام نتایج انتخابات دست به خودکشی زده اند به 12 نفر افزایش یافته است. 

 

یورونیوز نیز گزارش داد: پیروزی چشمگیر و دور از انتظار ائتلاف راست‌گرایان در انتخابات پارلمانی زودهنگام استرالیا موجی از خودکشی را در میان پناهجویان 'مستاصل محصور در جزایر نائورو و مانوس به راه انداخته است.

 

دیوید یاپو، فرمانده پلیس محلی جزیره مانوس روز گذشته گزارش داد که شخصا در جریان 10 مورد اقدام به خودکشی قرار گرفته که چهار مورد آن هفته گذشته روی داده است. 

 

به گفته این مقام محلی، در آخر هفته گذشته عده‌ای سعی کردند اقامتگاه‌های خود را به آتش بکشند و عده‌ای دیگر هم ‌اکنون از خوردن و نوشیدن امتناع می‌کنند. 

 

براساس گزارش یورونیوز ' پیروزی دور از انتظار ائتلاف راست افراطی در انتخابات پارلمانی زودهنگام استرالیا موجی از خودکشی را در میان پناهجویان «مستاصل» محصور در جزایر نائورو و مانوس به راه انداخته است.'

 

دیوید یاپو، فرمانده پلیس محلی جزیره مانوس می‌گوید شخصا در جریان 10 مورد اقدام به خودکشی قرار گرفته که چهار مورد آن هفته گذشته روی داده است.

 

به گفته این مقام محلی، در آخر هفته گذشته عده‌ای سعی کردند اقامتگاه‌های خود را به آتش بکشند و عده‌ای دیگر نیز هم‌اکنون از خوردن و نوشیدن امتناع می‌کنند.

 

حزب ائتلافی محافظه کار و افراطی در استرالیا از سال 2012 رویکردی بسیار سخت‌گیرانه را در برابر پناهجویان در پیش گرفتند که براساس آن گارد ساحلی می‌تواند مهاجران غیرقانونی را به دریا پس بفرستد یا اینکه آن‌ها را به جزایر دور افتاده کوچک در اقیانوس آرام و بازداشتگاههای مانوس و نائورومنتقل کند. 

 

ناظران منطقه می گویند : پیروزی ائتلاف راست‌گرایان افراطی سبب شده تا برآوردها در مورد تشدید سیاست های ضد مهاجرتی در استرالیا تقویت شود که این موضوع برای بیش از 900 نفر از مهاجران غیرقانونی که درسال های گذشته در دو بازداشتگاه مانوس و نائورو گیر افتاده اند، بسیار ناگوارو ناامید کننده است.

 

طبق گزارش یورو نیوز 'بسیاری از آن‌ها در هفته‌های گذشته و با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها انتظار داشتند تا حزب کارگر پیروز انتخابات زودهنگام پارلمانی باشد تا شاید آنها بتوانند از وضعیت رقت‌بار کنونی رهایی یابند.'

 

جزیره مانوس در کشور قطره ای پاپوآ گینه قراردارد، اما کانبرا از سال 2013 به این سو آن را به بازداشتگاهی برای پناهجویانی تبدیل کرده است که تلاش می‌کنند خود را با قایق به این کشور برسانند. تعدادی از اتباع ایران نیز در میان دیگر مهاجران غیرقانونی ساکن این دو اردوگاه شامل اتباعی از سودان، پاکستان، افغانستان،سری لانکا و میانماری قراردارند.

 

دولت استرالیا با اتخاذ سیاست های افراط گرایانه مهاجرتی به این افراد اعلام کرده که هرگز حق اقامت در استرالیا را دریافت نخواهند کرد. 

 

در سال های گذشته مرگ چند جوان ایرانی و برخی از اتباع مهاجر کشورهای دیگر در این اردوگاهها با واکنش ضددولتی گروههای حامی حقوق مهاجران در استرالیا قرار گرفته و شهرهای بزرگ استرالیا بارها شاهد تظاهرات گسترده این استرالیایی های خواستار تعیین تکلیف پناهجویان بوده است .

 

طبق گزارش گاردین پس از تصویب قانون 'مدواک' ،تعداد 40 نفر از ساکنان مانوس و نائورو برای دریافت کمک های پزشکی اورژانسی اضطراری به دلایل مختلف ازجمله بیماری و ...از اردوگاههای مانوس و نائورو به داخل خاک استرالیا منتقل شده اند.

 

براساس این قانون ساکنان اردوگاههای مذکور می توانند دوره درمان اضطراری خود را درداخل خاک استرالیا بگذرانند. این درحالی است که ماموران مرزی از اعزام بسیاری از بیماران این مراکز به داخل خاک استرالیا جلوگیری به عمل م آورده اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------