آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کلینتون: دموکراسی در آمریکا اسیر یک بحران تمام‌عیار است



اخبار,اخبار بین الملل,کلینتون

وزیر خارجه سابق آمریکا و نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تأکید کرد دموکراسی در آمریکا یک بحران تمام‌عیار را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما و نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در انتخابات سال 2016 در برابر دونالد ترامپ صبح روز یکشنبه به وقت محلی طی سخنرانی خود در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد واقعه «یکشنبه خونین» در ایالت آلاباما هشدار داد که دموکراسی در آمریکا اسیر یک بحران تمام‌عیار شده است.

 

هیلاری کلینتون در این سخنرانی بدون نام بردن از فرد خاصی (مشخصاً ترامپ) تصریح کرد: «امروز حقوق بنیادین، ارزش‌های مدنی، آزادی رسانه‌ها ، حاکمیت قانون، اعتماد، حقیقت و منطق در آمریکا مورد هجوم قرار گرفته است. ما اکنون شاهد یک بحران تمام‌عیار در دموکراسی خود هستیم. درست است که تانکی در خیابان‌ها دیده نمی‌شود، اما آنچه اتفاق می‌افتد قلب ملت ما را به درد می‌آورد.»

 

این سیاستمدار آمریکایی که قبل از منصوب شدن به عنوان وزیر امور خارجه در دولت اوباما به مدت 8 سال نماینده نیویورک در سنای آمریکا بود، در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان ساخت: «وقتی دیدگاه‌های نژادپرستانه و برتری‌جویانه در رسانه‌ها و کاخ سفید رواج یافته و با تلاش افراد برای تحقق حقوق مدنی مقابله می‌شود، معنایش این است که ما هنوز کارهای انجام نشده زیادی داریم.»

 

هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 پس از پیروزی در انتخابات درون‌حزبی در برابر برنی سندرز، به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ معرفی شد اما در حالی که بسیاری تصور می‌کردند وی برنده انتخابات خواهد بود، از ترامپ شکست خورد و در راهیابی به کاخ سفید ناکام ماند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------