آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

لایجه جدید سنای آمریکا در مورد ونزوئلا



اخبار,اخبار بین الملل,ونروئلا

با ادامه یافتن فشار تغییر سیاسی در ونزوئلا، 15 سناتور آمریکایی قانون جدید دو حزبی این کشور را معرفی کردند. بر اساس این قانون، آمریکا 400 میلیون دلار در جدیدترین کمک‌های خود به ونزوئلا اهدا می‌کند، تحریم‌ها را جهانی می‌کند و مقاماتی که رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسند، از جریمه‌ها معاف می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا روز چهارشنبه از قانون جدید " امداد اضطراری ونزوئلایی، کمک دموکراسی و توسعه" موسوم به "VERDAD" رونمایی کردند. این قانون دو ماه بعد از اینکه دولت دونالد ترامپ، خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده به رسمیت شناخت و به دنبال خواسته آمریکا مبنی بر کناره‌گیری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، تصویب شد.

 

باب منندز، سناتور دموکرات کمیته روابط خارجی این لایجه را هدایت کرد. او گفت این قانون باعث مؤثرتر شدن حمایت‌ها از مردم ونزوئلا می‌شود و ابزار را برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در این کشور فراهم می‌کند.

 

مارکو روبیو، یک سناتور دیگر که از حامیان این طرح بود و در مسئله ونزوئلا همکاری تنگاتنگی با دونالد ترامپ دارد، گفت: این قانون کمک‌های بشر دوستانه مورد نیاز مردم ونزوئلا را فراهم می‌کند و حامی راه دراز ونزوئلا به سوی نظم دموکراتیک است.

 

این لایحه ۲۰۰ میلیون دلار کمک به ونزوئلا و همچنین ۲۰۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه که پناهندگان را می‌پذیرند، ارائه می‌دهد.

 

این قانون هم چنین ویزای آمریکای بستگان مقامات تحریم شده ونزوئلا را لغو می‌کند. طی این لایحه تحریم‌ها از مقاماتی که درگیر نقض حقوق بشر نشده‌اند در صورتی پاک می‌شود که خوآن گوآیدو را به رسمیت بشناسند. همچنین طی آن آمریکا با کشورهای آمریکای لاتین و اروپا برای اعمال تحریم‌های هر کدام از این دولت‌ها علیه ونزوئلا، همکاری می‌کند.

 

این قانون همچنین آمریکا را وادار می‌کند تا "دارایی‌های فاسد مالی" مقامات ونزوئلایی را کشف کنند و هم چنین با همکاری با مؤسسات مالی جهانی بازسازی اقتصادی ونزوئلا را سرعت بخشند.

 

این لایحه اما "وضعیت موقت محافظت شده مهاجرت" را تأمین نمی‌کند، این وضعیت به ۷۰ هزار ونزوئلایی که ساکن آمریکا هستند اجازه باقی ماندن در این کشور را می‌داد. این وضعیت اما در دولت ترامپ که موضع سختی در مورد مهاجرت پیش گرفته با مخالفت‌هایی روبرو شد.

 

منندز به خبرنگاران گفت که امیدوار است تا قوانین جداگانه دیگری همزمان با قانون VERDAD به جریان بیفتند.

 

منندز گفت: این لایحه برای مادورو و هم چنین چین و روسیه که به او کمک می‌کنند پیامی خواهد داشت.

 

حامیان این لایحه شامل هشت سناتور جمهوری خواه و هفت سناتور دموکرات می‌شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------