سردبیر ویکی‌لیکس: انگلیس آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد



اخبار,اخبار بین الملل

کریستین هرافنسون، سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس معتقد است جولیان آسانژ هدف آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته و از پلیس انگلیس خواست او را به آمریکا تحویل ندهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی آ اف پ، کریستین هرافنسون، سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس معتقد است آسانژ هدف آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته است.

 

هرافنسون گفت: آنچه که اکنون می‌بینیم این است که یک روزنامه نگار و یک ناشر با آزار و اذیت سیاسی برای انجام روزنامه نگاری مواجه است. در سال ۲۰۱۰ این اطلاعات را در هماهنگی با رسانه‌های اصلی در سراسر جهان منتشر کردیم، رسانه‌های مثل گاردین، لوموند، ال پایس، در اشپیگل و نیویورک تایمز و رسانه‌های دیگر در این فهرست قرار دارند.

 

وی افزود: هرکسی که مایل است مطبوعات آزاد باشد، باید مفاهیم این پرونده را در نظر بگیرد. مجلس انگلیس باید اعلام کند که هرگز یک روزنامه نگار را از انگلیس به آمریکا به خاطر کار روزنامه نگاری تحویل نخواهد داد. اگر این کار صورت گیرد آنگاه در هر کجا در جهان روزنامه نگاران به خاطر شغل خود از استرداد به آمریکا در امان نخواهند بود.

 

روز گذشته جولیان آسانژ، مدیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس در پی لغو پناهندگی‌اش از سوی اکوادور توسط پلیس انگلیس بازداشت شد. او از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.

 

وی که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی‌لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------