ترامپ: شمار نظامیان امریکا در افغانستان کاهش می یابد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، در حال حاضر ۹ هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان حضور دارند که به‌زودی این تعداد به هشت هزار نفر کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از شبکه طلوع نیوز افغانستان، ترامپ روز شنبه با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گفت، اعضای کابینه وی را برای ورود به یک جنگ در افغانستان و خاورمیانه تحت فشار قرار نمی‌دهند و به‌زودی اخبار خوبی در مورد افغانستان رخ خواهد داد.

 

زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا هم اکنون برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت ۱۹ ساله افغانستان در حال مذاکره با دولت کابل، طالبان و جامعه بین‌المللی است.

 

بر اساس این گزارش، ترامپ در مصاحبه با مجله تایم گفت، همانطور که شما می‌دانید زمانی که من به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدم تعداد ۱۶ هزار نیروی نظامی در افغانستان حضور داشتند و امروز ۹ هزار سرباز آمریکایی در این کشور مستقر هستند.

 

سخنگوی طالبان در هفته گذشته گفت که آمریکا خروج نیروهای خود از افغانستان را پذیرفته است.

 

خلیلزاد اما در پاسخ به این ادعای طالبان گفت، آمریکا به دنبال توافق جامع صلح است نه توافق خروج نیروهای نظامی از افغانستان.

 

ترامپ در ادامه افزود، شمار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به‌زودی به هشت هزار تن خواهد رسید.

 

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر کانادا در کاخ سفید گفت، آمریکا خواهان خروج سربازان خود از جنگ‌های طولانی مدت است.

 

خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تا کنون ۶ دور مذاکره با نمایندگان طالبان با چهار محور تضمین‌های ضد تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس جامع و دائمی در شهر دوحه قطر داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------