آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

اوکراین: مذاکره با روسیه با تمرکز بر «تضمین‌ها» در جریان است/ آتش سوزی در مهمترین رزم ناو روسیه



روسیه و اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مذاکرات با هدف برقراری صلح در جریان است اما هنوز بر سر تضمین‌های لازم برای تحقق صلح و اینکه چه کشورهایی از این تضمین‌ها پشتیبانی خواهند کرد، توافقی حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، او گفت: «در حال حاضر رایزنی‌ها بر این موضوعات متمرکز است که چه تعهدات حقوقی باید داده شود و چگونه می‌توان با یک معاهده چندجانبه این تعهدات را تضمین کرد.»

 

پیش از این در جریان نشست استانبول، مذاکره‌کنندگان به توافقات اولیه‌ای در موضوع امکان تعریف وضعیت بی‌طرفی برای اوکراین البته تحت حمایت ضمانت‌های امنیتی بین‌المللی دست یافتند.

 

اگرچه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل این هفته گفت که مذاکرات به «بن بست» رسیده، اما پودولیاک تاکید کرد که گفتگوها ادامه دارد.

 

***

 

آتش‌سوزی و انفجار در مهمترین رزم‌ناو ناوگان دریای سیاه روسیه

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در پی وقوع آتش‌سوزی در رزم‌ناو «مسکو» و انفجار متعاقب مهمات موجود در آن، آسیب جدی به این کشتی وارد شده است.

 

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد، رزم‌ناو موشکی «مسکو» دچار آتش‌سوزی و انفجار مهمات متعاقب آن شده است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه آتش سوزی که در رزم‌ناو موشکی مسکو رخ داد، مهمات موجود در آن نیز منفجر شد. کشتی آسیب جدی دیده است».

 

همزمان با بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره وقوع حادثه در این رزم‌ناو، که مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه است، برخی منابع ادعا می‌کنند موشک اوکراینی به این کشتی اصابت کرده است.

 

این بیانیه می‌افزاید که تمامی خدمه به سلامت تخلیه شده‌اند و علت آتش سوزی در حال بررسی است.

 

به نوشته اسپوتنیک، جزئیات دیگری از این حادثه و همچنین علت آتش سوزی فعلا اعلام نشده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------