آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اردوغان: ترکیه در سیاست خارجی از کسی دستور نمی‌گیرد



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور اعلام کرد: ترکیه در سیاست خارجی از کسی دستور نمی‌گیرد.

به گزارش مهر به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه در جمع هواداران این حزب در منطقه اسن‌یورت استانبول اعلام کرد: نظام ریاستی می‌تواند موفقیت زیادی برای کشور به ارمغان آورد.

 

رئیس جمهوری ترکیه یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور در سخنانی افزود: ترکیه در سیاست خارجی از کسی دستور نمی‌گیرد و در میز مذاکره و میدان حضور دارد.

 

لازم به ذکر است، ۲۹ فروردین ماه سال جاری رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که با برگزاری انتخابات  زودهنگام در این کشور در ۲۴ ژوئن مصادف با سوم تیرماه موافقت کرده است.

 

بر این اساس، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در ۲۴ ژوئن برگزار می شود.

 

اردوغان علام کرد: روند قانونی برگزاری انتخابات فورا آغاز می‌شود. شورای عالی انتخابات نیز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات را شروع خواهد کرد.

 

این تصمیم پس از نشست رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور با دولت باغچه‌لی رئیس حزب حرکت ملی‌ در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا اعلام شده است.

 

گفتنی است، باغچه‌لی چند روز پیش و در یک سخنرانی در نشست حزب خود پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در ۲۶ آگوست سال جاری را داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------