آمریکا: خواهان درگیری با چین نیستیم/ بقایای بالن سرنگون شده را پس نمی‌دهیم



جان کربی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن قصد ندارد بقایای بالن سرنگون شده را به چین بازگرداند و قصد دارد به مطالعه و بررسی بقایای این بالن بپردازد.

به گزارش ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی سرنگون کردن بالون چینی بر فراز حریم هوایی کشورش اظهارات مقامات چین در این زمینه را رد و اعلام کرد که واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست و سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن در زمان مناسب انجام خواهد شد.

 

این مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که پرواز یک بالن چینی بر فراز آمریکا هیچ کمکی به بهبود روابط پرتنش با پکن نکرده است و آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا به دنبال برنامه ریزی مجدد سفر خود به پکن در زمان مناسب خواهد بود.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: هیچکس خواهان یک درگیری نیست.

 

کربی اظهار داشت که مقامات آمریکایی در خصوص سفر دوباره بلینکن به چین برنامه ریزی خواهند کرد.

 

این مقام ارشد دولت بایدن اظهارات چین مبنی بر غیرنظامی و علمی بودن بالون را رد کرد  و گفت: باور این امر که این نوعی بالون هواشناسی بوده ، سخت است.

 

وی گفت که آمریکا فرصت مطالعه بالون را در حالی که در حال پرواز بود، داشت و مقامات امیدوارند با بازیابی هرچه بیشتر قطعات در اقیانوس اطلس اطلاعاتی در مورد عملیات آن به دست آورند. او گفت که چنین اطلاعاتی احتمالاً ارزشمند است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------