حمله دوباره روسیه به اوکراین با پهپادهای ایرانی



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اوکراین از تشدید حملات روسیه با "موشک‌های دوربرد و پهپادهای ایرانی شاهد-۱۳۶" به اهداف غیرنظامی خبر داد. این کشور اعلام کرد که آماده است از بمب‌های هوشمند غرب علیه نیروهای اشغال‌گر روس استفاده کند.

به گزارش بهارنیوز، ستاد کل ارتش اوکراین  در بیانیه‌ای از حملات جدید روسیه به اهداف غیرنظامی خبر داد. در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «دشمن که در میدان نبرد به نتایج مطلوبی دست نیافته به حملات به اهداف غیرنظامی ادامه می‌دهد و مردم غیرنظامی را به وحشت انداخته است.»

 

ارتش اوکراین همچنین گفت كه، زاپرویژیا و سایر نقاط این کشور با "موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی شاهد-۱۳۶" مورد حمله قرار گرفته و حداقل شش پهپاد موسوم به کامیکاز توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شده است.

 

ستاد کل ارتش اوکراین می‌گوید، این کشور در مجموع بیش از ۷۰ حمله روسیه را دفع کرده است. این حملات در ۲۴ ساعت گذشته به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین انجام ‌گرفته است.

 

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هشدار داد که خطر حملات هوایی و موشکی روسیه در سراسر اوکراین همچنان بالاست.

 

نیروی زمینی روسیه نیز به حملات خود در نزدیکی آودیوکا، مارینکا و باخموت در شرق اوکراین ادامه می‌دهد و برای به دست گرفتن کنترل کامل شهر باخموت که ماه‌ها بر سر تصرف آن جنگ شدیدی درگرفته، تلاش می‌کند.

 

کشورهای غربی نیز به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی خود بمب‌های هوشمند در اختیار نیروی هوایی اوکراین قرار دادند.یوری احنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما اکنون بمب‌هایی به نام JDAM در اختیار داریم که مهمات ضربتی مستقیم و یک کیت هدایت کننده است.» احنات تاکید کرد که این بمب‌ها قدرت کمتر اما دقت بسیار بالایی دارند.

 

جنگ ویران‌گر روسیه اقتصاد اوکراین را بسیار تضعیف کرده است. صندوق بین‌المللی پول (IMF) در حال ارائه یک بسته مالی جدید به اوکراین است. انتظار می‌رود این برنامه اهدای وام که توسط هیئت اجرایی این نهاد مالی تصویب شده به این کشور اجازه دسترسی به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را بدهد.

 

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا در مصاحبه با "دیفنس وان" گفت، بعید است که اوکراین بتواند امسال تمام نیروهای روسیه را از خاک خود بیرون کند و در کوتاه‌مدت اهداف نظامی خود در جنگ با روسیه را محقق سازد. 

 

میلی می‌گوید، تا کنون زلنسکی بارها علناً اعلام کرده است که هدف اوکراین اخراج روس‌ها از خاک اوکراین است و این یک وظیفه مهم و دشوار نظامی است. ما با چند صد هزار روس که هنوز بخشی از اوکراین را تحت کنترل دارند سروکار داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------