ترامپ: «گمان می کنم» بتوانیم بدون موافقت کنگره از ناتو خارج شویم!



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با روزنامه نگاران در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت که «گمان می کند» می تواند بدون کسب موافقت از کنگره، آمریکا را از عضویت «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) خارج کند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در گفتگو با روزنامه نگاران در محل برگزاری نشست اعضای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در بروکسل، اظهار داشت که «گمان می کند» می تواند بدون کسب موافقتِ کنگره، آمریکا را از عضویت این ائتلاف نظامی خارج نماید.

 

ترامپ این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در خصوص واقعی بودن تهدید وی به خروج از ناتو عنوان کرد.

 

به گزارش پولیتیکو، ترامپ طی نشست ناتو به متحدان نظامی واشنگتن هشدار داد که یا باید حق السهم خود در تأمین بودجه ناتو را افزایش دهند یا آمریکا «کار خود را انجام خواهد داد».

 

اما پس از برگزاری نشست اضطراری ناتو، ترامپ گفت که این ائتلاف نظامی «بسیار متحد، بسیار قدرتمند، و فاقد هرگونه مشکل است!»

 

وی در ادامه افزود که اعضای ناتو متعهد شده اند حق السهم خود را به بیش از دو درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند و خاطرنشان کرد که خروج آمریکا از این ائتلاف نظامی «غیرضروری» است.

 

با این حال، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با رد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه تمام ۲۹ کشور عضو ناتو به افزایش حق السهم خود (بیش از دو درصد تولید ناخالص داخلی) متعهد شده اند، گفت که «رئیس جمهور ترامپ نه در محافل خصوصی و نه بطور علنی، اعضای ناتو را به خروج از این ائتلاف تهدید نکرد!»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------