آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

زلنسکی: باخموت هنوز در کنترل روسیه نیست



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی در واکنش به اعلام تصرف شهر باخموت توسط روسیه، مدعی شد که این شهر تا این لحظه هنوز در کنترل نیروهای مسکو قرار ندارد. او همچنین از آمریکا برای موافقت با ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: نمی‌توانم اطلاعات تاکتیکی ارتش‌مان را با شما به اشتراک بگذارم. اما می‌توانم بگویم که تا امروز کشوری که ده‌ها برابر از ما بزرگتر است، هنوز نمی‌تواند خاک ما را اشغال کند و نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود.

 

او ادامه داد: حالا مردم ما دارند در ماموریت بسیار مهمی پیروز می‌شوند. آن‌ها در باخموت هستند. دقیقاً نمی‌گویم کجا، اما باخموت هنوز به دست نیروهای روسیه نیفتاده است.

 

سخنان زلنسکی با اظهارات امروز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تضاد است که گفت جنگ بر سر کنترل این شهر به پایان رسیده است.

 

رئیس‌جمهوری روسیه به سربازان کرملین و گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر تبریک گفته و به آن‌ها وعده پاداش داد.

 

«مهار نکردن روسیه یعنی از بین رفتن غرب»

زلنسکی در ادامه گفت که اگر اقدامات روسیه مهار نشوند، تخریب غرب اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

 

زلنسکی گفت: دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد؛ بالاخره تمام مجرمان جهان به جنگ‌افروزی برمی‌خیزند. اگر به روسیه اجازه داده شود که حتی یک وجب از خاکی که اشغال کرده را نگه دارد، قوانین بین‌المللی دیگر هرگز اجرا نخواهند شد.

 

او ادامه داد که «روسیه باید از باج‌گیری از جهان با استفاده از سلاح هسته‌ای و تشعشات رادیواکتیو دست برداشته و کنترل نیروگاه هسته‌ای که اشغال کرده (زاپوریژیا) را کاملا به اوکراین برگرداند.

 

زلنسکی با بیان اینکه اوکراین می‌تواند دیگر کشورهای جهان را از خطر جنگ نجات دهد، گفت: ما برای این کار باید متحد شده و کاری کنیم که روسیه مهاجمِ شکست‌خورده باشد. پس از شکست نقشه اشغال اوکراین، صلح برقرار خواهد شد.

 

«ما رویای پیروزی و صلح داریم»

ولودیمیر زلنسکی در ادامه گفت: مردم قهرمان ما مشول تاریخ‌سازی هستند تا سایه جنگ را از سر جهان کنار بزنند. در دیدگاه من جنگ هیچ جایگاهی در جهان ندارد؛ اما بشریت راه درازی را پشت سر گذاشته و جان‌های بسیاری در درگیری‌های خونین بر زمین افتاده‌اند.

 

او گفت که کشورش «در میان جنگی مخرب است و اشغالگران به اوکراین آمده‌اند و تنها به فتح ما راضی نخواهند شد».

 

این مقام اوکراینی که این اظهارات را در اجلاس سران گروه هفت که در شهر هیروشیما در حال برگزاری است مطرح کرد، با اشاره به تاریخچه این شهر که شاهد حمله اتمی آمریکا بوده، گفت: گرچه دشمن ما (روسیه) از سلاح غیرهسته‌ای استفاده می‌کند، اما خرابه‌های شهرهای سوخته ما که با بمب‌ها و توپخانه‌های روسیه به این وضع درآمده، بسیار شبیه به چیزی است که من اینجا (در هیروشیما) می‌بینم.

 

زلنسکی در ادامه با بیان اینکه روسیه هرچیزی که نشان از تمدن داشته را نابود کرده، گفت: ما باید تمامیت ارضی اوکراین از جمله شرق این کشور را دوباره به دست آوریم. ما رویای بازگشت مردم خود را داریم که حالا در اشغال روسیه زندگی می‌کنند. این‌ها اسرای جنگی هستند. ما رویای پیروزی داریم. ما رویای صلح داریم.

 

«بسیار قدردان ایالات متحده هستیم»

او همچنین درباره موافقت آمریکا با ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، گفت: ما در طول زمان تلاش سیاسی زیادی با شرکایمان کردیم تا نتیجه مطلوب حاصل شده و آسمانمان امن شود.

 

زلنسکی با بیان اینکه برای اوکراین بسیار مهم است که خلبان‌هایش دوره آموزشی گذرانده و تا حد ممکن تجربه کسب کنند، گفت: بسیار قدردان ایالت متحده آمریکا هستیم.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه به رهبران گروه هفت گفت که واشنگتن از ائتلاف بین‌المللی برای خرید جنگنده اف-۱۶ برای اوکراین و برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با این جنگنده‌ها، حمایت می‌کند.

 

یکی از مقامات ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که آموزش کار با این جت‌های ساخت ایالات متحده در اروپا انجام خواهد شد و تکمیل آن به ماه‌ها زمان نیاز دارد. مقامات آمریکایی سریع‌ترین زمان مورد نیاز برای آموزش و تحویل اف-۱۶ را ۱۸ ماه تخمین زده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------