موگرینی: با قدرت از دیوان کیفری حمایت می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تهدیدهای اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» تأکید کرد، اتحادیه اروپا با قدرت به حمایت خود از این دیوان ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، این اتحادیه همچنان به حمایت‌ خود از «دیوان بین‌المللی کیفری» (ICC) ادامه خواهد داد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به اظهارات اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید این مطلب را عنوان کرد.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه تهدید کرد در صورتی که دادگاه بین‌المللی کیفری شهروندان آمریکا و متحدان این کشور را تحت تعقیب قرار دهد، آن را تحریم خواهد کرد.

 

بر اساس گزارش وبسایت شورای اروپا، موگرینی ضمن قرائت بیانیه پایانی جلسه امروز نمایندگان اروپا با کنایه به اظهارات اخیر بولتون گفت: «وجود دیوان بین‌المللی کیفری زیر سوال برده شده، اما نه از جانب اتحادیه اروپا».

 

وی پس از آنکه با تأیید حضار در جلسه مواجه شد، ادامه داد: «ما قویا و به طور کامل به حمایت از دیوان بین‌المللی کیفری ادامه می‌دهیم».

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «دادگستری، مبنای اصلی آشتی و سازش است و مسئولیت‌پذیری برای ایجاد صلح ضروری است».

 

تهدید مشاور امنیت ملی دولت آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از تحقیق‌ احتمالی این دیوان علیه واشنگتن و تل‌آویو، واکنش این نهاد بین‌المللی را به دنبال داشته است.

 

این نهاد در واکنش به این تهدید بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که کار دیوان بدون تاثیرپذیری از تهدیدهای اخیر، ادامه خواهد یافت. دیوان بین‌المللی کیفری همچنین تصریح کرد که یک نهاد مستقل و بیطرف بین‌المللی است و حمایت 123 کشور در جهان را در اختیار دارد.

 

دیوان بین‌المللی کیفری در سال ۲۰۰۲ با هدف تحت تعقیب قرار دادن عاملان جنایات جنگی تأسیس شد، اما کشورهایی چون آمریکا، روسیه و چین از پیوستن به آن خودداری کرده‌اند.

 

تحریم مالی، ممانعت از ورود قضات و دادستان‌های دیوان به آمریکا و پیگرد حقوقی مقامات دیوان از جمله تهدیداتی است که بولتون، علیه این دیوان که عمدتا وظیفه رسیدگی به جرایم مربوط به نسل‌کشی، جرایم علیه بشریت و جنایات جنگی را بر عهده دارد، مطرح کرده است.

 

پیش از این نیز در خبرها آمده بود که آمریکا به طور خاص درباره تحقیق دیوان بین‌المللی کیفری درباره جنگ افغانستان و اقدامات ارتش و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نگران است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------