اردوغان: گام مهمی برای جلوگیری از خون ریزی در ادلب برداشتیم



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه توافق اخیر سوچی درباره ادلب را مهم خوانده و آن را گامی اساسی برای جلوگیری از ریخته شدن خون در ادلب بیان کرد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه این هفته با ولادیمیر پوتین همتای روسی در سوچی دیدار کرد و در این سفر تلاش کرد تا موافقت رییس جمهوری روسیه را در توقف حمله به شهر ادلب به عنوان آخرین پایگاه مهم تروریست ها در سوریه جلب کند.

 

پس از پایان نشست، پوتین از توافق با ترکیه خبر داد و اعلام کرد که تصمیم گرفتیم تا 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب) ، محدوده ای غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد کنیم و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد. 

 

اردوغان امروز (چهارشنبه) در سخنرانی در آیین 'روز جانبازان' در آنکارا افزود: برای جلوگیری از ریخته شدن خون در ادلب، توافقنامه 12 ماده ای به امضا رسید که گامی برای برقراری صلح در آن سوی مرزهای ترکیه بود.

 

وی بیان کرد: وزرای دفاع ترکیه و روسیه در خصوص همکاری در ادلب اسنادی را امضا کردند و ما سعی کردیم در اجرای این توافق، دیگر اشکی ریخته نشود و برای همین، هر گامی که لازم بود، برداشتیم.

 

رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد: در این زمینه، این گونه اقدامات ادامه خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------