آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دونالد تاسک: اتحادیه اروپا آماده منتفی شدن بریگزیت و ماندن انگلیس است



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد تاسک

دونالد تاسک تاکید کرد اتحادیه اروپا آماده سناریویی است که بریگزیت در آن منتفی شده و بریتانیا از خروج از این اتحادیه چشم پوشی کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از روزنامه‌ دیلی میل،  این صحبت‌های دونالد تاسک، رییس شورای اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که مقامات این اتحادیه به بریتانیا هشدار داده‌اند که دیگر نمی‌تواند انتظار مذاکرات مجدد در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا را داشته باشد.

 

رییس شورای اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد: این بلوک بیشتر از این که آماده سناریوی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا باشد، خود را برای سناریوی بدون بریگزیت آماده می‌کند.

 

در این میان مقامات اتحادیه اروپا به ترزا می، هشدار دادند که دیگر نمی‌تواند انتظار باز نویسی سند 585 صفحه‌ای توافق خروج را داشته باشد چرا که دیگر آنها بیشتر از این نمی‌توانند به انگلیس امتیاز بدهند.

 

دونالد تاسک در کنفرانسی خبری در پاسخ به اتفاقات رخ داده در لندن، گفت‌: برای من این روشن است که بریگزیت برای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان امروز مهم‌ترین مساله است.

 

او در این باره خاطر نشان کرد: این به من مربوط نمی‌شود که درباره جدیدترین تحولات در لندن اظهار نظر کنم. تمام چیزی که من می‌توانم بگویم این است که اتحادیه اروپا برای توافق نهایی با بریتانیا در نوامبر آماده است.

 

با این حال رییس شورای اروپا، اضافه کرد: ما از طرف دیگر خودمان را برای سناریوی بدون توافق آماده می‌کنیم اما بیشتر از آن آماده یک سناریوی بدون بریگزیت نیز هستیم.

 

این‌ در حالی است که آنکلا مرکل، صدر اعظم‌ آلمان نیز در صحبت‌هایی، گفت‌: دیگر احتمالا بازگشت مجددی به پای میز مذاکره در کار نخواهد بود.

 

او خاطر نشان کرد: ما سندی روی میز داریم که بریتانیا و 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا بر سر آن توافق کرده‌اند. بنابراین در حال‌ حاضر دیگر برای من مساله‌ای نیست که آیا ما مذاکرات بیشتری انجام دهیم یا خیر.

 

در ‌عین ‌حال دونالد تاسک و میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کرده‌اند که دونالد تاسک در جریان آن گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به بیانیه ترزا می درباره این توافق داشتم. البته من همان اشتیاق نخست وزیر انگلیس در مورد بریگزیت را ندارم، چون از همان ابتدا ما تردیدی نداشتیم که بریگزیت یک وضعیت باخت ــ باخت است که مذاکرات ما صرفا خسارت بیشتر را کنترل می‌کند.

 

او اعلام کرد که در تاریخ 25 نوامبر نشست ویژه‌ای برای بریگزیت و نهایی کردن توافق مربوط به آن از سوی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. البته این به این شرط است که تا آن زمان اتفاق خارق العاده‌ای رخ ندهد.

 

دونالد تاسک با اشاره به این که کشورهای اتحادیه اروپا نیز می بایست این توافق را بپذیرند از سفرای اتحادیه اروپا خواست تا هنگام بررسی این توافق بیش از حد در مورد آن اظهار نظر نکنند.

 

روز دوشنبه آینده قرار است وزرای 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا متن این پیش نویس را تحلیل کنند. دونالد تاسک، در این باره خاطر نشان کرد: بگذارید این موضوع را برای دوستان انگلیسی خود بگویم همان قدر که من از دیدن خروج شما ناراحت هستم، تمام تلاشم را خواهم کرد که این خداحافظی هم برای شما و هم برای ما کمترین درد را داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------