آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

طالبان خطاب به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیر!



اخبار,اخبار بین الملل,طالبان

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد حمله نظامی شوروی سابق به افغانستان به آمریکا هشدار داد، اگر خاک افغانستان را ترک نکند به سرنوشتی مشابه شوروی در دهه ۱۹۸۰ گرفتار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه این بیانیه در حالی منتشر شده که اخیرا دولت آمریکا از برنامه‌های خود برای کاهش تعداد نظامیان‌اش در افغانستان خبر داد.

 

گروه شبه نظامی طالبان در این بیانیه به مناسبت سی‌ و نهمین سالگرد حمله شوروی سابق به افغانستان تصریح کرد: نیروهای آمریکایی با «خفت» روبه‌رو هستند و باید «خیلی چیزها از تجربه دشمن سابق جنگ سرد خود فرا بگیرند».

 

نیروهای شوروی سابق در سال ۱۹۸۹ بعد از یک دهه اشغالگری در افغانستان خاک این کشور را ترک کردند که در پی این اتفاق جنگ داخلی خونین در افغانستان به راه افتاد و طالبان ظهور پیدا کرد.

 

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه که به سه زبان انگلیسی، فارسی دری و فارسی پشتو منتشر شد، گفت: از شکست شوروی در افغانستان عبرت بگیرید و دست از آزمودن غیرت قبلا ثابت شده افغان‌ها، بردارید.

 

مجاهد خاطر نشان کرد: هرگونه روابط آینده بین آمریکا و طالبان باید برپایه «اصول اقتصادی و دیپلماتیک درست باشد نه برپایه درگیری. این در حالی است که طالبان هنوز رسما به خبر مربوط به تصمیم ترامپ برای خارج کردن حدود نیمی از ۱۴ هزار نیروی مستقر در افغانستان واکنش نشان نداده است.

 

با این حال یک فرمانده ارشد این گروه گفته که طالبان از این بابت بسیار خوشحال است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------