آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

تدارک 'جلیقه زردها' برای تظاهرات در عید سال نو/ پاریس معترضان را به چالش کشید



اخبار,اخبار بین الملل,'جلیقه زردها

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه اعلام کرد که دور جدیدی از تظاهرات را برای فردا شنبه و روز آغاز سال نو میلادی برنامه‌ریزی کرده و این اعتراضات را در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه چنل نیوز، لاایتیسیا دون، یک سخنگوی این جنبش اعتراضی گفت: جلیقه زردها همچنان برای تظاهرات آماده هستند.

 

در عین حال چند نفر از نمایندگان این جنبش اعتراضی گفتند: روز شنبه برای هفتمین هفته متوالی مصادف با تعطیلات آخر هفته در فرانسه و همچنین تعطیلات سال نو میلادی اعتراضات در سراسر فرانسه برگزار خواهد شد.

 

بنجامن کوشی یک نماینده این جنبش اظهار کرد: معترضان در روز آغاز نو میلادی همچنان در خیابان‌ها خواهند بود تا نشان دهند در سال جدید نیز بسیج معترضان پایان نخواهد یافت.

 

کوشی هشدار داد: اگر امتیازاتی که تاکنون امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه ارائه کرده افزایش نیابند ما در اواخر ژانویه با یک بسیج وسیع معترضان روبه‌رو خواهیم بود.

 

در مقابل مقام‌های شهر پاریس اعلام کردند: به رغم فراخوان‌های اعتراضات، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن سال نو میلادی در این شهر به ویژه در خیابان شانزلیزه عملی خواهد شد.

 

در عین حال در تعطیلات عید سال نو میلادی ده‌ها هزار توریست در این شهر حضور پیدا می‌کنند. شانزلیزه در اعتراضات جنبش جلیقه زردها محل وقوع خشونت‌هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی بوده است.

 

همچنین مقام‌های پاریس گفتند: برنامه‌های آتش‌بازی و نمایش نور و صدا در شانزلیزه تحت عنوان «برادری» مطابق برنامه‌ریزی برگزار خواهند شد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------