آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

المیادین: عربستان سعودی مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیست



اخبار,اخبار بین الملل,سوریه

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که عربستان سعودی به کشورهای عضو اتحادیه عرب گفته مخالف بازگشت سوریه به این اتحادیه نیست.

به گزارش فارس، منابع دیپلماتیک شامگاه جمعه (۷ دی) به شبکه المیادین لبنان گفتند که عربستان سعودی موافق بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

 

این شبکه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که عربستان سعودی به کشورهای عضو اتحادیه عرب گفته مخالف بازگشت سوریه به این اتحادیه نیست.

 

این منابع گفتند که سفر اخیر «عمر البشیر»، رئیس جمهوری سودان به سوریه و دیدار با «بشار اسد»، همتای سوری‌اش با هدف ترغیب دمشق برای درخواست بازگشت به اتحادیه عرب بوده است.

 

این منابع افزودند که انتظار می‌رفت مصر برای تماس با سوریه و بررسی امکان بازگشت این کشور به اتحادیه عرب پیش قدم شود ولی فشارهای آمریکا مانع از این کار شد.

 

منابع المیادین تأکید کردند که رئیس جمهوری سودان «سخن واضح و دقیقی» از جانب همتای سوری خود شنیده و آن اینکه «ما خودمان از این اتحادیه خارج نشدیم که برای بازگشت به آن درخواست و التماس کنیم».

 

اتحادیه عرب با آغاز اغتشاشات و اعتراض‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ عضویت این کشور را به تعلیق درآورد و دمشق نیز اعلام کرد که بهتر است سوریه عضو اتحادیه بی‌خاصیتی چون اتحادیه عرب نباشد.

 

به گزارش شبکه المیادین، دمشق به خارطوم صراحتا گفته است: «کسانی که اقدام به اخراج سوریه از اتحادیه عرب کرده‌اند همان‌ها نیز مسئول لغو این تصمیم هستند».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------