آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

واکنش رئیس جمهور کره جنوبی به پیام آغاز سال نو میلادیِ «کیم جونگ اون»



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون و مون جائه این

ریاست جمهوری کره جنوبی به پیام آغاز سال نو میلادیِ رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای به پیام آغاز سال نو میلادی رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

 

در پیام صادره توسط دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در این خصوص آمده است: «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی از پیام «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی استقبال کرده و آن را به نشانه ای تعهد وی به منظور حل و فصل بحران در شبه جزیره کره قلمداد می کند.

 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در این باره می فزاید: پیامی سال نو «کیم» نشان از تمایل وی برای توسعه و تعمیق روابط با سئول و واشنگتن ارزیابی می شود.

 

این درحالیست که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام آغاز سال نو میلادی، بر پایبندی خود به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کرد؛ اما در عین حال، هشدار داد در صورتی که آمریکا همچنان بر اعمال تحریم‌ های خود پافشاری کند؛ وی نیز مجبور به تغییر مسیر خواهد شد.

 

وی در این باره گفت: چنانچه آمریکا تفسیر غلطی از صبر ملت ما داشته باشد، به وعده‌هایی که در برابر چشم همه مردم جهان داده، عمل نکرده و به اعمال فشار و تحریم ادامه دهد، شاید چاره‌ای جز انتخاب راهی جدید برای تضمین امنیت حق حاکمیت و منافع خود نداشته باشیم.

 

کیم جونگ اون همچنین گفت که کشورش پیشتر تعهد داده که از ساخت، استفاده و یا اشاعه سلاح هسته‌ای پرهیز کند.

 

وی همچنین از آمادگی برای دیدار مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سخن گفت.

 

به گفته برخی کارشناسان، اظهارات رهبر کره شمالی حاوی این پیام بود که انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ میلادی، شاهد اقدامات متقابل و محسوس از سوی آمریکا باشد.

 

پیونگ یانگ پیشتر هم گفته بود توقع واشنگتن مبنی بر اینکه کره شمالی را به طور یکجانبه خلع سلاح کند؛ توهم است.

 

به گفته کره شمالی، رفع تحریم‌ها، خروج تسلیحات هسته‌ای آمریکا از شبه جزیره کره و همچنین لغو رزمایش مشترک واشنگتن- سئول، از جمله اقداماتی است که آمریکا می‌تواند برای نشان دادن حسن نیت خود در مذاکره، انجام دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------