آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

چاووش‌اوغلو در هشدار به یونان: وزیر دفاع‌تان را کنترل کنید!



اخبار,اخبار بین الملل,چاووش‌اوغلو

وزیر امور خارجه ترکیه در جریان کنفرانسی اظهار کرد: یونان باید در خصوص وزیر دفاعش که یک "بچه خرابکار" است کاری کند تا مانع واکنش نظامی از سوی نیروهای مسلح ترکیه شود.

به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان کنفرانسی در آکادمی نیروهای پلیس و گارد ساحلی گفت: ما به یونان هشدار می‌دهیم. شما یک بچه خرابکار دارید که پانوس کامنوس وزیر دفاع‌تان است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که نیروهای امنیتی ما به طور تصادفی کاری انجام ندهند. این بچه خرابکار را کنترل کنید.

 

خبرگزاری آناتولی به نقل از وی افزود: این اساسا یک هشدار دوستانه است. منتشر کردن بیانیه‌های بی‌خود و بی‌جهت که تنها منجر به تشدید تنش‌ها می‌شوند و یا تلاش برای تصرف جزایر کوچک اقدام خوب و مناسبی نیست.

 

اختلافات بر سر مرزبندی‌های دریایی چندین دهه است که روابط یونان و ترکیه را خدشه‌دار کرده است.

 

تنش‌ها به خاطر جزایر کوچک دریای اژه که در یونان ایمیا و در ترکیه کارداک نام دارد در سال گذشته بالا گرفت. این جزایر کوچک، یونان و ترکیه را در سال ۱۹۹۶ میلادی به آستانه جنگ رساند و رویارویی کشتی‌های یونانی و ترکی در حالی مجددا صورت گرفت که لفاظی‌ها میان این دو کشور بالا گرفته است.

 

چاووش‌اوغلو گفت: ترکیه مصمم است تا از منافع خود در دریای مدیترانه دفاع کند.

 

با وجود نگرانی‌های یونان، ترکیه همچنین حفاری‌ها در نزدیکی قبرس برای اکتشاف گاز را آغاز کرده است.

 

چاووش‌اوغلو گفت: ما آنچه را برای دفاع از منافع‌مان در دریای اژه و شرق مدیترانه لازم است انجام می‌دهیم. به ویژه زمانی که مساله به اکتشاف منابع هیدروکربن مربوط باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------