آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نتانیاهو: نباید جلسه دادرسی من قبل از انتخابات برگزار شود



اخبار,اخبار بین الملل,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزاری جلسه دادرسی برای رسیدگی به اتهامات او در پرونده فساد مالی قبل از انتخابات ماه آوریل را در حکم دخالت در انتخابات توصیف کرده است.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه به قوت گرفتن احتمال برگزاری جلسه دادرسی برای رسیدگی به پرونده اتهامات فساد مالی‌اش قبل از انتخابات ماه آوریل در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

 

رسانه‌های صهیونیستی چهارشنبه گزارش دادند «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی قصد دارد قبل از انتخابات آتی در فلسطین اشغالی، برای «بنیامین نتانیاهو» در پرونده فساد مالی کیفرخواست صادر کرده و وی را به جلسه استماع دادرسی فرا بخواند.  

 

 نتانیاهو در تلاش است برگزاری جلسات استماع دادرسی در این پرونده را به بعد از برگزاری انتخابات  زودهنگام در فلسطین اشغالی در ماه آوریل موکول کند. او قبلاً گفته اگر نتوان جلسه استماع را قبل از انتخابات به پایان رساند، آغاز آن قبل از انتخابات منطقی نیست.

 

به نوشته جروزالم‌پست، نتانیاهو در ویدئویی که سخنگوی دفترش آن را منتشر کرده گفت: «سال‌ها است که تظاهرات‌کنندگان چپ‌گرا و رسانه‌ها به اقدامات قهری و وارد کردن فشارهای غیرانسانی روی دادستان کل روی آورده‌اند. آنها در تلاشند دادستان کل را مجبور کنند با فراخواندن من به جلسه دادرسی پیش از صدور کیفرخواست، دخالتی آشکار در انتخابات کند، حال آنکه از قبل مشخص است که جلسه دادرسی را نمی‌توان قبل از انتخابات به پایان رساند.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد گفت چنین اقدامی «غیرقابل تصور» است چون به آن معنی است که عموم، تنها ادعاهای یک طرف را می‌شنود و پاسخ‌های طرف دیگر را نمی‌دانند.

 

نتانیاهو خطاب به مخاطبان گفت: «دقیقاً دلیل اینکه چپ‌گراها می‌خواهند کار برعکس را انجام دهند این است که هدفشان مشخص است و می‌خواهند تلاش کنند نخست‌وزیر را در یک دادگاه صحرایی عزل کرده و انتخابات را از شما اسرائیلی‌ها بربایند.همان‌طور که یک عضو حزب لیکود گفت آنها می‌دانند که تیم ما همیشه برنده می‌شود بنابراین در تلاشند داور را تحت فشار قرار دهند تا لیونل مسی را از بازی اخراج کند.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده که به پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ شهرت یافته‌اند به فساد مالی متهم شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. 

 

 روزنامه جروزالم‌پست نوشته در صورت برگزاری جلسه دادرسی قبل از صدور کیفرخواست، در صورتی که نتانیاهو در انتخابات پیروز هم بشود بایستی از سمتش استعفا کند. 

 

 بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه تأکید کرد در صورتی که دادستان کل تصمیم بگیرد که وی را متهم کند از سمت خود استعفا نخواهد کرد. وی مدعی شد قانون وی را ملزم به استعفا نمی‌کند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------