پلوسی: دموکرات ها فقط با دیوار مرزی و نه امنیت آن مخالف هستند



اخبار,اخبار بین الملل,پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دموکرات های کنگره تنها با ساخت دیوار مرزی و نه امنیت آن مخالف هستند.

به گزارش تسنیم، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادعای "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه دمکرات ها با امنیت مرزی مخالفت کرده اند را نادرست خواند و گفت همه می دانند ترامپ حقایق را نمی گوید چرا که ما فقط با دیوار مرزی و نه با امنیت آن مخالفیم.

 

نوزده روز پیش درپی تایید نشدن بودجه 5.6 میلیارد دلاری مورد نظر ترامپ در کنگره آمریکا، برای تداوم ساخت دیوار در مرز با مکزیک، او دولت فدرال این کشور را تعطیل کرد که تا امروز نیز ادامه یافته است.

 

با گذشت 19 روز از آغاز تعطیلی سوم دولت، در سومین سال ریاست ترامپ، رایزنی‌های کاخ سفید با رهبران دموکرات کنگره شدت گرفته و در روزهای اخیر دو طرف چندین بار دیدار کرده‌اند.

 

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک، یکی از شعارهای اصلی ترامپ در کارزار انتخاباتی سال 2016 بود و او بعد از آغاز ریاست جمهوری هم بارها مدعی شده که ساخت این دیوار تنها راه برای مقابله با «مهاجرت غیرقانونی، جرایم، قاچاق مواد مخدر و انسان و باندهای خلافکار» است.

 

تعطیلی دولت در آمریکا در شرایطی ادامه دارد که بودجه ارتش و برخی از نهادها تامین شده اما 800000 کارمند و کارگر در دیگر نهادهای دولت یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------