آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

«مادورو» دور دوم ریاست جمهوری را با انتقاد از آمریکا واروپاآغازکرد



اخبار,اخبار بین الملل,مادورو

رئیس جمهور ونزوئلا همزمان با آغاز دومین دور ریاست جمهوری خود، اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت و واشنگتن را به راه اندازی یک «جنگ جهانی امپریالیستی» علیه کشور بحران زده خود متهم ساخت.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، «نیکلاس مادورو» که روز پنج شنبه طبق برنامه ریزی قبلی در دادگاه عالی کاراکاس برای آغاز دومین دور ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد، در سخنرانی خود از اتحادیه اروپا انتقاد و واشنگتن را متهم کرد که علیه کشور بحران زده وی یک جنگ جهانی امپریالیستی به راه انداخته است.

 

مادورو در یک سخنرانی ۸۰ دقیقه ای با حضور متحدان منطقه ای خود از جمله «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی و «میگوئل دیاز- کانل» رئیس جمهور کوبا به انتقادات و حملات مخالفان داخلی و خارجی خود واکنش نشان داد و گفت: «ما یک دموکراسی حقیقی، برجسته، محبوب و انقلابی هستیم... نه یک دموکراسی متشکل از نخبگان... یا سوپر میلیونرهایی که برای توانگر کردن گروه اقتصادی خود به جنگ رفته و مردم را غارت می کنند».

 

وی در ادامه افزود: «من، نیکلاس مادورو موروس یک رئیس جمهور حقیقتاً دموکراتیک هستم».

 

گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با محکوم کردن مادورو به «غصب غیرقانونی قدرت»، مدعی شد که از تمام وزنه اقتصادی و قدرت دیپلماتیک آمریکا برای استقرار مجدد دموکراسی در ونزوئلا استفاده خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------