وزیر خزانه داری آمریکا از کاهش تحریم های روسیه دفاع کرد



اخبار,اخبار بین الملل

وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به اعضای مجلس نمایندگان این کشور از اقدام دولت ترامپ برای لغو تحریم های سه شرکت وابسته به یک فرد مرتبط با کرملین دفاع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه ای با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام دولت این کشور در ارتباط با تحریم های روسیه دفاع کرد.

 

رهبران هفت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه در نامه ای به منوچین از وی خواسته بودند درباره تصمیم کاخ سفید برای لغو تحریم های مربوط با شرکت های 'آلگ دریپاسکا' اولیگارش روس توضیح دهد. 

 

منوچین ضمن دفاع از این اقدام، گفت که لغو تحریم علیه این شرکت ها به دلیل تعهداتی بوده که آنها داده اند و وزارت خزانه داری آمریکا هشیار است که این شرکت ها به تعهدات خود عمل کنند.

 

منوچین پیشتر گفته بود که دریپاسکا به عنوان بخشی از تحریم هایی که تجار بزرگ نزدیک به کرملین را هدف قرار می دهد، در فهرست تحریم ها خواهد ماند اما شرکت های مربوطه متعهد شده اند که به شکل قابل توجهی مالکیت او را کاهش داده و کنترلش بر این شرکت ها را قطع کنند.

 

با این وجود، گویا رهبران دمکرات کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا از پاسخ های منوچین قانع نشده اند. نانسی پلوسی رئیس دمکرات این مجلس، این نشست را «اتلاف وقت» توصیف کرد و گفت: منوچین کاری بیش از خواندن یک سند طبقه بندی نشده، انجام نداد.

 

رهبران دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به منوچین از وی خواسته بودند که اجرای این تصمیم دولت را به تاخیر بیاندازد، اما هیچ نشانه ای حاکی از پذیرش این درخواست آنان دیده نمی شود.

 

وزارت خزانه داری آمریکا اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که تحریم ها علیه شرکت روسی بزرگ تولید آلومینیوم موسوم به «روس آل» (Rusal) و EN+Group شرکتی که 50 درصد مالکیت روس آل را در اختیار دارد به همراه شرکت برق JSC EuroSibEnergo برداشته خواهد شد.

 

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا متهم به تبانی با روسیه در زمان رقابت های انتخاباتی سال 2016 است و تحقیقاتی نیز در این زمینه توسط رابرت مولر بازرپرس ویژه این پرنده در جریان است.

 

منوچین در زمان این رقابت ها «رئیس امور مالی ملی» در ستاد انتخاباتی ترامپ بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------