انتقاد شدید آلمان از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه



اخبار,اخبار بین الملل,هایکو ماس

وزیر امور خارجه آلمان گفت: تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز نورد "استریم ۲" راهی اشتباه برای اختلاف بر سر تامین انرژی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت تحریم های آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز نورد "استریم 2" راهی اشتباه برای اختلاف بر سر تامین انرژی است.

 

ماس گفت «سئوالات مربوط به بحث تامین انرژی و سیاست انرژی اروپا باید در اروپا و نه آمریکا حل و فصل شوند. طرح تحریم علیه پروژه نورد استریم 2 قطعا راه درستی نیست.»

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به صراحت آلمان را به علت اتکا به روسیه در زمینه تامین انرژی، «اسیر» مسکو دانست و از برلین خواست همکاری خود را در طرح یازده میلیارد دلاری احداث خط لوله انتقال گاز در دریای بالتیک متوقف کند.

 

از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در چهار سال پیش، تنش ها میان مسکو و برلین افزایش یافته است. اما دو کشور منافع مشترکی در طرح گازی نورد استریم 2 دارند که قرار است ظرفیت خط کنونی نورد استریم 1 را دو برابر کند. واشنگتن از احداث این خط لوله که اوکراین را با عبور از دریای بالتیک دور می زند و آن را از درآمدهای ترانزیتی قابل ملاحظه ای محروم می کند، نگران است. واشنگتن بارها گاز مایع طبیعی تولید خود را جایگزینی برای گاز عرضه شده به وسیله شرکت های روسی دانسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------