آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روسیه: مناطق آزاد شده از حضور آمریکایی‌ها باید تحت کنترل ارتش سوریه قرار بگیرد



اخبار,اخبار بین الملل

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اهمیت مذاکرات بین کردها و مقامات دمشق، تاکید کرد که مناطقی از خاک سوریه که پس از خروج نظامیان آمریکایی آزاد خواهد شد، باید تحت کنترل نیروهای دولتی قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تحقق قصد آمریکا برای خارج کردن نظامیانش از خاک سوریه، اقدامی درست است، ولی این مسئله بسیار اهمیت دارد که مناطقی که پس از خروج نظامیان آمریکایی آزاد خواهند شد، تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار بگیرد.

 

وی گفت: «ما معتقدیم که اگر تصمیم واشنگتن درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه واقعا تحقق یابد، اقدامی در جهت گیری کاملا درست است. ولی بسیار اهمیت دارد که مناطقی از سوریه که بعد از خروج آمریکایی‌ها آزاد می شود،تحت کنترل نیروهای دولتی قرار داشته باشد.»

 

این دیپلمات بلندپایه همچنین یادآور شد که مسکو ازسرگیری گفت‌وگوها بین کردهای سوری و مقامات دمشق که با توجه به قصد آمریکا برای خارج کردن نظامیانش از سوریه آغاز شده را بسیار مهم ارزیابی می‌کند، چرا که همانطور که روسیه بارها اعلام کرده، شبه نظامیان کرد، بخش جدایی ناپذیری از جامعه سوریه هستند و بازگشت و کنترل دولت قانونی سوریه بر مردم کرد این کشور هم باید تهدیدات امنیتی برای امنیت همسایگان این کشور را خنثی کند.

 

زاخارووا در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی از نگرانی مقامات مسکو از افزایش تعداد موارد نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد که از ماه سپتامبر سال 2018 ، به بیش از هزار مورد رسیده است. به گفته وی، بسیار مهم است که اجازه نداد تا رژیم آتش بس، شامل توقف درگیری‌های نظامی، خروج کامل گروه‌های مسلح تروریستی و تجهیزات سنگین از منطقه غیرنظامی ادلب، شکست بخورد.   

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین از رضایت مسکو از ورود نمایندگان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به سوریه برای تحقیقات درباره حادثه حمله شیمیایی رخ داده در ماه نوامبر در شهر حلب خبر داد و تاکید کرد که دفتر فنی این سازمان باید تحقیات در این باره را فعال کرده و نتیجه آن را به شورای اجرایی گزارش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------